تعیین نرخ سردخانه‌های شهرستان دماوند با توجه به فرارسیدن فصل برداشت سیب و ذخیره‌سازی/ فعالیت ۱۲ سردخانه در شهرستان دماوند با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۰ هزار تن/ برای نگهداری هر کیلوگرم سیب از اول مهرماه تا پایان اسفندماه مبلغ ۳۱۵۰ تومان توسط باغداران به سردخانه‌داران پرداخت می‌شود

نرخ سردخانه‌های شهرستان دماوند با توجه به فرارسیدن فصل برداشت سیب و ذخیره‌سازی تعیین شد‌.

حسین غیبی دبیر اجرایی نظام صنفی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت سیب و ذخیره‌سازی این محصول استراتژیک شهرستان دماوند جلسه کمیسیون نرخ گذاری حق الحفاظ سردخانه های شهرستان با حضور رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، نماینده فرماندار، تعاونی باغداران و کارشناسان مربوطه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تشکیل گردید.

وی افزود: با توجه با افزایش هزینه‌های جاری سردخانه‌داران از جمله لوازم نگهداری، کارگری و غیره در کمیسیون مذکور که با حضور خود سردخانه‌داران شهرستان دماوند برگزار گردید پس از بحث و بررسی و اخذ قیمت شهرستان‌ها و استان‌های همجوار مقرر گردید جهت نگهداری هر کیلوگرم سیب از اول مهرماه تا پایان اسفندماه مبلغ ۳۱۵۰ تومان توسط باغداران به سردخانه‌داران پرداخت گردد.

دبیر اجرایی نظام صنفی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: این مبلغ در سال گذشته ۲۵۰۰ تومان بوده که با افزایش حدود ۲۵ درصدی تعیین گردید. غیبی گفت: در شهرستان دماوند تعداد ۱۲ سردخانه فعال داریم که میزان ۶۰ هزار تن ظرفیت نگهداری سیب را دارا می‌باشند.

وی تصریح کرد: میانگین تولید سیب در شهرستان حدود ۲۰۰ هزارتن می‌باشد که میزان ۶۰ هزار تن در سردخانه‌های موجود شهرستان نگهداری می‌شود و مابقی در شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نگهداری و به مرور تا پایان سال به بازار عرضه می‌گردد.

دبیر اجرایی نظام صنفی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین در زمان برداشت با توجه به نیاز بازار مقداری هم مستقیم از باغ به شهرهای اطراف دماوند و تهران منتقل می‌شود.

غیبی عنوان کرد: مقداری از محصول تولیدی باغداران هم که قابلیت صادرات دارد مستقیماً از باغات و سردخانه‌ها به کشورهای هدف عموماً کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌گردد.

وی در پایان گفت: از زحمات و پیگیری‌های مدیریت جهاد کشاورزی، اداره صمت، تعزیرات و فرمانداری جهت نرخ گذاری به موقع حق الفاظ و همچنین همکاری و تعامل مدیران و سردخانه داران شهرستان تشکر و قدردانی به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا