تخصیص ٧ میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه عملیات مرمت و احیاء بنای تاریخی شبستان مسجد جامع دماوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند از تخصیص ٧ میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه عملیات مرمت و احیاء بنای تاریخی شبستان مسجد جامع دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علی افضلی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با حضور امام جمعه محترم شهرستان دماوند در بازدید از بنای تاریخی مسجد جامع دماوند و شبستان این اثر تاریخی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا نمازگزاران براحتی بتوانند در این مسجد و شبستان ۹۰۰ ساله آن همانند نیاکان خداجوی خود به عبادت بپردازند.

وی افزود: این مسجد عظیم متعلق به دوران سلجوقیان و از بناهای شاخص و نمادی از تمدن غنی ایران اسلامی در استان تهران به شمار می‌رود و از ذخائر تاریخی و فرهنگی شهرستان است که در درون خود آوا و نجوای نهصد ساله عابدان و بندگان خاص الهی را به همراه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری های حجت الاسلام فتاح دماوندی از ابتدای بحث مرمت و بازسازی فضای شبستان تاریخی دماوند از خدمات و تلاش‌های هیات امنای محترم مسجد جامع و همچنین مرمت گران این اثر ارزشمند آقایان دکتر نصرتی و مهندس حفیظی نیز تشکر و قدردانی به‌عمل آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا