تخریب یک فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه حریم محور دماوند – فیروزکوه محدوده روستای سربندان توسط اداره راهداری دماوند

یک فقره ساخت‌وساز غیرمجاز اسکلت فلزی در حاشیه حریم محور دماوند – فیروزکوه محدوده روستای سربندان توسط اداره راهداری شهرستان دماوند تخریب شد.

مهران جعفری‌فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، اظهار کرد: براساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هر گونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز قانونی ممنوع است.

وی افزود: بر همین اساس گشت‌های راهداری شهرستان دماوند در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده‌ها حضور دارند و با مشاهده هر گونه تجاوز به حریم، آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند بیان کرد: طبق بررسی‌ها، ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز سوانح و تصادفات رانندگی است که توجه به اهمیت این موضوع، گشت‌های راهداری به صورت مداوم نظارت و رصد جاده‌ای دارند.

جعفری‌فر گفت: تصرف و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در هر مرحله‌ای که باشد پس از اخذ حکم قضایی اقدامات قانونی برای تخریب آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از مردم و کاربران جاده‌ای انتظار می‌رود در صورت مشاهده هر گونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ای مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا