برگزاری 50 عنوان برنامه به‌ مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند/ امسال 9 یادواره شهدای روستایی و شهری در شهرستان دماوند برگزار می‌شود

فرمانده سپاه شهرستان دماوند از برگزاری 50 عنوان برنامه به‌ مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 9 یادواره شهدای روستایی و شهری در شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، سرهنگ غلامرضا نجفی در نشست خبری با خبرنگاران به‌ مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال همچون سال‌های گذشته با شکل‌گیری ستاد در سطح شهرستان و برگزاری جلسات برگزار شده و ادارات مرتبط و مجموعه هایی که موثر هستند در این ایام، در جلسات حضور داشتند که نقش آفرینی همه مجموعه‌ها مشهود باشد و هر یک بتوانند نقش خود را در این هفته ایفا کنند.

وی افزود: حدود 50 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده که شامل برنامه‌های شاخص و برنامه‌های همه ساله همچون غبارروبی مزار شهدا، رزمایش رهروان شهدا که سرکشی از خانواده شهدا است با حضور کلیه ادارات در روز پنجشنبه پنچم مهر ماه انجام می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته یادواره‌های شهدا است که توسط ستادهای شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

نجفی ادامه داد: امسال 9 یادواره شهدای روستایی و شهری برگزار می‌شود و همچنین برنامه آبروی کوچه و محله نیز که در محلات شهرستان در جلوی درب منازل شهدا اجرا می شود، پیش بینی شده است.

وی گفت: کاروان مقاومت، رژه خودرویی و موتوری، پیاده‌روی خانوادگی، اردوی راهیان پیشرفت و زیارتی، رزمایش کمک مومنانه و تجلیل از پیشکسوتان، خاطره‌گویی و برگزاری مسابقات کتابخوانی و ورزشی و زنگ ایثار و مقاومت و برگزاری سیر نمایشگاهی از ویژه برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند عنوان کرد: آنچه امسال در حال تلاش جهت برگزاری آن هستیم، ایجاد یادمان شهدا در داخل خود ستاد سپاه شهرستان در فضایی 1.5 هکتاری با استفاده از خاک ریزها همچون یادمان راهیان نور است که در نظر داریم با برپایی آن، از دانش آموزان دعوت کنیم.

نجفی گفت: این یادمان به نوعی راهیان نوری همچون دوران دفاع مقدس است که وسعت کوچک در شهرستان بر پا خواهیم کرد و در ادامه نیز از رزمندگان برای خاطره‌گویی بهره مند خواهیم شد که در صورت شرایط جوی، بصورت روزانه حتی بعد از هفته دفاع مقدس نیز بازدید مدارس را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌های پایگاهی، مساجد، فضا‌سازی سطح شهر، برنامه‌های ورزشی و جام فوتسال و دیگر موارد اشاره کرد که در تلاش هستیم نسل جوان و نوجوان با مفاهیم انقلاب و ارزش‌ها آشنا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا