برگزاری آیین خشتگذاری مدرسه خیّرساز ۶ کلاسه موسیالرضا در منطقه رودهن

آیین خشتگذاری مدرسه خیّرساز ۶ کلاسه موسیالرضا در منطقه رودهن برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تارود، آیین خشتگذاری مدرسه خیّرساز ۶ کلاسه حاج حسن موسیالرضا با حضور اسماعیل حیدریآزاد فرماندار دماوند، یوسف بهارلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن، شریعتی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز شهرستانهای استان تهران، حاج حسن موسیالرضا و ناهید مهدیزاده خیرین مدرسهساز و جمعی از مسئولان شهری و فرهنگیان منطقه برگزار شد.
در این مراسم، یوسف بهارلو با اشاره به گذشت ۴۰ سال از تشکیل مجمع خیرین مدرسهساز، تاکید کرد که دولت وفاق، آموزش و پرورش را در صدر اولویتهای کشور قرار داده و توسعه عدالت آموزشی را مهمترین برنامه خود میداند.
وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزش و محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی دو محور اصلی تأکید رئیسجمهور است، اضافه کرد: نهضت مدرسهسازی نقش اساسی در دستیابی به این اهداف ایفا میکند.
بهارلو در ادامه تأکید کرد فرهنگسازی باید از محیط مدرسه و کلاس درس آغاز شود و آثار مثبت نظام تعلیم و تربیت را بهزودی در ابعاد مختلف کشور شاهد خواهیم بود.
وی یادآور شد: تجربه کشورهای توسعهیافته نشان داده که توجه به آموزش زیربنای پیشرفت ملی است و این مسیر اکنون در کشور ما با حمایتهای رهبر معظم انقلاب و دولت وفاق در حال اجراست.
اسماعیل حیدریآزاد، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش و آزادی اساس ساختن کشور است، گفت: افزایش علمآموزی و رشد آموزش آینده مملکت را تضمین میکند.
وی افزود: امروز میزبان خیّری هستیم که دومین مدرسه خود را در این منطقه بنا میکند و این اقدام ارزنده نشاندهنده اهمیت بالای مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی است؛ چرا که دسترنج یک عمر تلاش خود و خانواده را صرف آینده دانشآموزان کشور میکنند.
این مراسم با هدف ترویج فرهنگ مدرسهسازی و با تاکید بر ارزش والای نقش خیرین در نظام تعلیم و تربیت برگزار شد و امید میرود با اجرای چنین پروژههایی، گامهای موثری در مسیر عدالت آموزشی و ارتقای ظرفیتهای یادگیری در منطقه برداشته شود.
طبق اعلام زهرا رستمی رئیس آموزش و پرورش رودهن، این منطقه با جمعیت ۱۶ هزار نفری دانشآموزان به دلیل مهاجرتپذیری هر ساله حدود یکهزار نفر افزایش جمعیت دانشآموزی دارد و هماکنون به ۱۵۰ کلاس درس جدید نیازمند است تا مدارس دوشیفته به تکشیفته تبدیل و فضای آموزشی بهبود یابد.
انتهای پیام/