برخورد با اشتغال سیاه کارگران خدمات شهری شهرداری دماوند/ پیمانکار شهرداری به‌علت عدم توجه به اخطار و جرایم قبلی به پرداخت ۴۱ میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شد

پیمانکار مربوط به خدمات شهری شهرداری دماوند به‌علت عدم توجه به اخطار و جرایم قبلی به پرداخت ۴۱ میلیارد ریال جریمه بکار گیری اتباع غیر مجاز در حق صندوق دولت محکوم شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو پایگاه خبری تارود اظهار داشت: با توجه به اخطار های قبلی و عدم توجه این پیمانکار به اخطارات قانونی برابر قانون بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به سبب بکارگیری گسترده اتباع غیر مجاز مخل امنیت شغلی کارگران به پرداخت این مبلغ جریمه محکوم شد.

محمد امین خدایاری افزود: با توجه به مشکلات شدید و بالقوه ایمنی کارگاه اخطار پلمپ نیز به این کارفرما داده شد.

وی بیان کرد: از شهرداری دماوند توقع داریم با توجه به مکاتبات و تذکرات متعدد قبلی با این شهرداری نسبت به نظارت بهتر به عملکرد پیمانکاران خود اهتمام ویژه تری داشته باشد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: از آنجاکه تخصیص بودجه دولتی به هرگونه اتباع غیر مجاز ممنوع می‌باشد و این پیمانکاران در قرارداد خود با شهرداری مکلف شده اند از نیروی کار ایرانی استفاده کنند مشخص نیست طی چه فرایندی بودجه کارگر ایرانی را دریافت می‌کنند و با تقریبا نصف این مبلغ به نیروی اتباع غیر مجاز فاقد کارت کار که اکثرا حتی فاقد سرشماری هم هستند پرداخت می‌کنند که این ضرورت ورود نهاد‌های نظارتی صاحب صلاحیت را به این صورت وضعیت های پیمانکاران را آشکار می‌سازد.

خدایاری بیان کرد: در برخورد با اشتغال سیاه دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران ایشان در اولویت قرار دارند، لذا شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد گزارش خود را به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا