در نشست نشست شورای آموزش و پرورش دماوند مطرح شد؛

انجام اقدامات لازم برای آماده‌سازی مدارس دماوند در آستانه سال تحصیلی جدید/ برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش و طرح‌های پژوهش‌سرای شهید فائزی در دماوند

نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند صبح امروز با محوریت بررسی مسائل کلیدی آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این نشست، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، دانش‌آموز معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، فروتن مدیر آمورش و پرورش دماوند، حسین‌پور بخشدار مرکزی دماوند، مهناز اکبری عضو شورای اسلامی شهر و نماینده مدیریت شهری و جمعی از معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش دماوند حضور داشتند.

در این نشست، گزارشی در خصوص طرح ساماندهی نیروی انسانی و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان ارائه شد.

همچنین برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای آماده‌سازی، تأمین و تجهیز مدارس در راستای اجرای پروژه مهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست، برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش و طرح‌های پژوهش‌سرای شهید فائزی بود که با هدف بهبود فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، طرح‌های پیشنهادی به بحث گذاشته شد.

* دماوند با همراهی دانش‌آموزان طلایه‌دار امر تبلیغ حجاب و عفاف باشد/ رعایت عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان در خارج از مدارس امری ضروری است/ فلسفه و فواید عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان دماوند تبیین شود

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش بر پیگیری بحث عفاف و حجاب تاکید کرد و رعایت قانون عفاف و حجاب در مدارس، حتی در بیرون از فضای مدرسه را امری ضروری برشمرد.

وی لازمه آشنایی دانش آموزان با فلسفه عفاف و حجاب را منوط به بسترسازی و فرهنگ‌سازی این امر مهم با گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: دانش آموزان باید فواید عفاف و حجاب را بدانند و اینکه حجاب به نفع آنهاست و برای آنها مصونیت ایجاد می‌کند و دانش آموزان دختر را از خطراتی که ممکن است در مدرسه تهدید شوند، حفظ می‌کند.

فتاح‌دماوندی تاکید کرد: با اجرای جشنواره‌هایی در قالب شعرخوانی و سرود خوانی و تئاتر و هنرهای تجسمی، می‌توان به این امر مهم پرداخت و با اجرای این امر شهرستان دماوند می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌های استان تهران لحاظ گردد.

وی تصریح کرد: شهرستان دماوند با وجود سبقه مذهبی که دارد و دارالمومنین هم خوانده می‌شود، با همراهی دانش آموزان دماوندی، می‌تواند طلایه‌دار امر تبلیغ حجاب و عفاف باشد.

عضو تخصصی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش دماوند: خودشناسی بیشتر دانش‌آموز ارتباط مستقیمی با انتخاب صحیح رشته دارد

عضو تخصصی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش دماوند بر اهمیت خودشناسی در دانش‌‌آموزان برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی در فرآیند هدایت تحصیلی تاکید کرد.

مینا صدیق‌دماوندی درخصوص فرآیند هدایت تحصیلی در گفت‌وگو با پانا گفت: هدایت تحصیلی، فرآیندی است که در آن‌ خدماتی برای راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموز ارائه می‌شود که به دانش‌آموز کمک می‌کند علاقه و استعدادها و ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌های خود را بشناسد و با آن‌ها آشنا شود. این خدمات مشاوره در پایه نهم به‌صورت ویژه ارائه می‌شود و دلیل آن هم آمادگی دانش‌آموز برای ورود به مقطع متوسطه دوم است.

همچنین حمید دانش‌آموز معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: همه تلاش ما باید معطوف به بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ماه شود تا دغدغه خانواده‌ها در این مسیر به کمترین حد خود برسد.

وی افزود، ساماندهی معلمان تا قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود و در مهر ماه کلاس درسی بدون معلم شروع به کار نکند. دانش‌آموز در پایان اشاره کرد، در راستای بیانات مقام معظم رهبری همه ما باید تلاش کنیم که مبادا دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند.

همچنین در این جلسه محمد فروتن مدیر آموزش و پرورش و یاسر مقصودی معاون آموزشی این مدیریت گزارشی از ساماندهی نیروها و همچنین وضعیت کلاس‌های درسی مدارس منطقه ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا