اطفای حریق ۸ هکتار از مراتع پلاک دودره شهرستان دماوند/ منشأ حریق انسانی و آتش افروزی عمدی بوده است/ شناسایی عاملین آتش افروزی مراتع در دستور کار می‌باشد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از اطفای حریق ۸ هکتار از مراتع پلاک دودره خبر دادو گفت: منشأ حریق انسانی و آتش افروزی عمدی بوده است و شناسایی عاملین آتش افروزی مراتع در دستور کار می‌باشد.

حسن شکری در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: پیرو گزارشات واصله پیرامون حریق حادثه شده در بخش‌هایی از مراتع پلاک دودره از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند، بلافاصله مامورین یگان حفاظت این اداره طی سه اکیپ خودرویی به همراه عوامل آتش‌نشانی ایستگاه آبسرد به ارتفاعات منطقه موصوف عزیمت اعزام شدند.

وی افزود: اکیپ‌های اعزام شده با همکاری جوامع محلی با تلاش ۳ ساعته موفق به ممانعت از پیشروی و اطفا حریق می‌گردند و حریق به طور کامل مهار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند عنوان کرد: متاسفانه علیرغم تلاش های فراوان با توجه به خشکیدگی پوشش گیاهی و وزش باد، حدود هشت هکتار از مرتع مذکور طعمه حریق شد.

شکری ادامه داد: طی شواهد و بررسی‌های اولیه منشأ حریق انسانی و آتش افروزی عمدی بوده است.

وی گفت: لذا برابر قوانین و وظایف ذاتی، شناسایی عاملین آتش افروزی در آن مراتع در دستور کار بوده و جهت سیر مراحل قانونی و اعمال مجازات به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از شهروندان درخواست کرد به محض رویت آتش‌سوزی در مراتع، با سامانه تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند و گزارش آتش‌سوزی را اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا