ارزیابی ظرفیت‌های گردشگری روستای بولان دماوند/ اهداف عالیه متولیان امر جهت مهاجرت معکوس روستائیان

در ادامه بازدید ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند از مجموعه آثار تاریخی واقع در شهرستان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علی افضلی این‌بار با حضور در روستای بولان علاوه بر بازدید از آثار تاریخی این روستا ظرفیت‌های گردشگری این روستا را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

وی با بیان این مطلب افزود: بدلیل مهاجرت بی رویه اهالی این روستا بجز تعدادی معدود که بصورت فصلی در این روستا ساکن می‌باشند بافت قدیمی و ارزشمند آن خالی از سکنه و رو به ویرانی است که امید است با اهداف عالیه متولیان امر نسبت به مهاجرت معکوس اقدامات مقتضی صورت پذیرفته و شاهد آبادانی و دمیدن روح حیات و آبادانی در این روستا باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند اظهار نمود: وجود مناظری بکر و فوق العاده در مسیر رسیدن به این روستا با پوشش گیاهی غنی و متنوع شامل بر ارس، گون، درمنه، گز، قیچ، اسکمبیل، بادام وحشی، بنه و … همچنین گونه‌های جانوری از قبیل قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گربه پالاس و کبک و تیهو و انواع عقاب‌ها  و سارگپه‌ها و موقعیت مکانی این روستا به همراه بافت و سابقه تاریخی آن می‌تواند این روستا را بعنوان یکی از مقاصد و اهداف گردشگری برای طبیعت گردان و گردشگران قرار دهد.

لازم بذکر است در این بازدید سروان اصلانی رئیس کلانتری کیلان، نیازی محیط بان اداره محیط زیست، فخرالدینی مسئول نیروی انسانی حوزه 3 امام حسن مجتبی(ع) شهر آبسرد نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا