آیا شهرستان دماوند مستعد شیوع بیماری ویروسی تب دانگی است؟

آیا شهرستان دماوند مستعد شیوع بیماری ویروسی تب دانگی است؟

به گزارش پایگاه خبری تارود، به دنبال شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری ویروسی تب دانگ (منتقله از طریق نیش پشه آئدس) در برخی از کشورهای عربی خلیج فارس و تعدادی از شهرهای جنوبی کشور، بنداد کرمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند اظهار کرد: این بیماری ویروسی در بیشتر موارد بدون علامت است و در صورت بروز، شایع ترین علائم این بیماری شامل تب، ضعف، بی حالی، گلو درد و آبریزش بینی و در موارد شدید دردهای استخوانی است اما در مدل‌های شدید بیماری تب خونریزی دهنده با دردهای شکمی و ضایعات پوستی همراه می شود که می‌تواند به مرگ و میر منجر شود.

وی افزود: مردم حتما به بهداشت محیط خود توجه کنند و مکان‌های مستعد برای زندگی این حشره از جمله مکان‌هایی که باعث ماندگاری آب راکد می‌شود مانند لاستیک‌های مستعمل، زیرگلدان‌ها و یا کولرهای آبی را کنترل کنند و به توصیه‌های کارشناسان بهداشت و درمان از طریق رسانه‌ها توجه کنند.

وی گفت: در شهرستان دماوند نیز مانند تمام نقاط کشور، احتمال شیوع این ویروس دور از انتظار نیست. اگر چه نقاط گرم و مرطوب، احتمال بیشتری جهت شیوع وجود دارد.

بندادکرمانی بیان کرد: با توجه به گزارشات نظام مراقبت سندرمیک در کشور از ابتدای سال 1403 تاکنون بالغ بر111 مورد مثبت تب دانگ تا تاریخ 30 خرداد ماه تشخیص داده شده است.

وی تاکید کرد: لذا، کلیه همشهریان توجه داشته باشند، با بروز اولین علائم تب و درد استخوانی شبیه آنفلوآنزا به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا