رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

۵۰۰ نفر دانش‌آموز منطقه دماوند همچنان از تجهیزات الکترونیکی آموزشی محرومند/ برخی از احداث کنندگان شهرک‌های مسکونی قوانین ایجاد فضای آموزشی را دور می‌زنند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه ۵۰۰ نفر دانش‌آموز منطقه دماوند همچنان از تجهیزات الکترونیکی آموزشی محرومند، گفت: برخی از احداث کنندگان شهرک‌های مسکونی قوانین ایجاد فضای آموزشی را دور می‌زنند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: وضعیت قرمز کرونایی در دماوند موجب آسیب در حوزه اموزش شده است چرا که عدم برخورداری شهرستان پردیس از بیمارستان مجهز موجب افزایش آمار کرونایی‌های بیمارستان دماوند شده است، پردیس تعداد دانش آموزان بسیار بیشتری نیز دارد و امکان ندارد که وضعیت دماوند قرمز اما وضعیت پردیس سفید باشد.

وی افزود: در شهرهای سفید دانش آموزان قادر به رفع اشکال در مدارس هستند اما در دماوند دانش آموزان از این مهم محروم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: علاوه بر ضرورت اجرای واکسیناسیون، نیاز است که شهرستان پردیس از حیث بیمارستان مجهز باشد چرا که با قرمز اعلام شدن دماوند نگران آموزش در دماوند هستیم.

پورفتحی با اشاره به نزدیک شده به هفته بزرگداشت مقام معلم ادامه داد: در این راستا در خصوص تقدیر از معلمان دماوند تصمیم گیری خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم نشست‌های آتی شورای آموزش و پرورش را به علت کرونا در فضای باز برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: با ورود کرونا دنیا با شوک در همه حوزه‌ها روبرو شدند و معلمان با تعصبی که داشتند در زمینه اموزش از همان اسفند 98 ارتباط خود را با دانش آموزان قطع نکردند و طبق دستورالعمل‌ها این مهم را با برنامه شاد ادامه دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: امتحانات نهایی خردادماه سال گذشته با وجود استرس ها و شرایط سخت با رعایت پروتکلها به خوبی مدیریت شد هرچند در بسیاری از مناطق شاهد اعتراضات خانواده ها در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی بودیم اما سالن ورزشی در اختیار امتحانات بود و صندلی ها فاصله سه متری از هم قرار گرفته بودند و رعایت پروتکلها رضایت آنها را جلب کرد.

پورفتحی عنوان کرد: در تابستان علیرغم رفت و آمدها هیچ مدرسه ای بدون معلم نماند، مناسبت‌های مختلف در طول سال همچون 22 بهمن و 13 آبان از طریق فضای مجازی و برنامه شاد مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: در بسیاری از شهرستان ها درخصوص عدم پرداخت حق‌التدریس‌ها تجمعاتی را شاهد بودیم و بسیاری آموزش مجازی را تعطیل کردند اما در دماوند هیچ معلمی آموزش را تعطیل نکرد و در اواخر اسفندماه سال گذشته تمام مطالبات معلمان پرداخت شد و شرایط را کنترل کردیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: تجهیزات آموزش مجازی با کمک شهرداریها، فرمانداری، خیرین و مدارس فراهم شد اما با این حال هنوز 500 نفر از دانش آموزان دارای تجهیزات الکترونیکی نیستند و مقرر است از طریق اعتبارات 1400 تبلت‌ها تهیه شوند.

پورفتحی افزود: دو دستگاه انسان ساز و فرهنگ ساز مدارس و مساجد در سال 99 تعطیل شدند و ارتباط حضوری با معلمان و امام جمعه قطع شد، اما دماوند با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و… کمبودها را جبران می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به قرمز شدن وضعیت در دماوند نیاز است که امسال نیز در روز معلم از طریق فضای مجازی با معلمان در ارتباط باشیم. در نظر داریم در روز خاصی مسئولان شهرستانی حضور پیدا کرده و ارتباط با معلمان از طریق فضای مجازی برقرار شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به شهرداری‌ها ابلاغ شده است که هنگام مجوز دادن به مجموعه‌های مسکونی و 200 واحدی حتما فضای آموزشی را نیز در نظر داشته باشند. احداث کنندگان شهرک‌های مسکونی حتما باید به این موضوع توجه داشته باشند.

پورفتحی بیان کرد: برخی نقاط دماوند همچون شهرک‌های نزدیک به یادگار امام و مهک و شهرک شهید سلحشوران حتما باید فضای آموزشی را در نظر می‌گرفتند، متاسفانه برخی از پیمانکاران بدون توجه به این مهم قوانین را دور می‌زنند.

وی عنوان کرد: عدم توجه به موضوع مذکور موجب کمبود فضای آموزشی در دماوند خواهد شد و باید سعی شود حتی المقدور مدارس دو شیفت نداشته باشیم. بنابراین شهرک‌های ساخته شده حتما باید فضای آموزش و پرورشی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا