فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند:

۳۵۲ دانش‌آموز مدارس دماوند و رودهن به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند/ آشنایی جوانان و نوجوانان با ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا از اهداف اردوی راهیان نور است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند از اعزام ۳۵۲ دانش‌آموز مدارس دماوند و رودهن به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: آشنایی جوانان و نوجوانانبا ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا از اهداف راهیان نور است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ روح‌الله عرب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات این نهاد اظهار کرد: راهیان نور به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی کشور شناخته شده که نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند یکی از اهداف از پیش تعیین شده آن باشد.

وی افزود: آشنایی جوانان و نوجوانان با ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا از دیگر اهداف راهیان نور می‌باشد که راهیان نور شکل گرفته تا نسل جدید با ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی آشنا شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند با بیان اینکه برای قدردانی از این ارزش و اقدامی جهت حفظ و صیانت از انقلاب اردوی راهیان نور شکل گرفته است، گفت: در اردوی راهیان نور عمومی که همه اقشار جامعه را شامل می‌شود از جمله ادارات و دستگاه‌های دولتی هستند که نقش اصلی در اجرای آن دارند.

عرب گفت: امروزه نگرانی ما دغدغه انقلاب است تا در کنار آموزش و پرورش به انقلاب خدمت کنیم و در این راستا گام برداریم که این مهم مستلزم ورود همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

وی بیان کرد: براساس سهمیه‌بندی برای شهرستان دماوند، مجموعاً ۳۵۲ نفر در این مرحله باید اعزام شوند که تمام بخش‌های این شهرستان باید پوشش دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند اضافه کرد: دانش آموزان پایه دهم در این اردو شرکت خواهند کرد، ۲۲۰ نفر برای منطقه و مابقی برای منطقه رودهن سهمیه‌بندی شده است که معادل پنج اتوبوس برای دماوند و حومه و سه اتوبوس برای بخش رودهن است.

عرب تأکید کرد: اعزام با اتوبوس به ازای هر نفر ۲۶۵ هزار تومان و اعزام با قطار ۲۴۵ هزار تومان فقط برای رفت و برگشت آنها هزینه می‌شود و با توجه به وسع شهرستان دماوند تصمیم بر این شد که مسافران با اتوبوس اعزام شوند.

وی افزود: مقداری از هزینه‌ها توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند تأمین می‌شود و مقداری توسط منابع شهرستانی باید تأمین شود، در نهایت مصوب شد که مبلغ ۴۵ هزار تومان از هر دانش‌آموزی اخذ شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هیچ وجهی از دانش آموزان گرفته نمی‌شد اما امسال با توجه به هزینه‌های بالا و ایجاد تعهد برای آنها این مهم انجام می‌شود.

عرب در پایان گفت: برای این ۲۲۰ نفر حدود ۳۳ میلیون تومان هزینه برآورد شده که مستلزم دستورات فرمانداری شهرستان دماوند برای تأمین منابع مالی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا