وزیر آموزش و پرورش:

۱۲۰۰ مدرسه با ۶ هزار کلاس در سیل دچار آسیب دیدگی کلی و جزئی شدند/ طرح رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهر ۹۸ برای معلمین اعمال می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۲۰۰ مدرسه با ۶ هزار کلاس در سیل دچار آسیب دیدگی کلی و جزئی شدند، گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهر ۹۸ برای معلمین اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن حاجی میرزایی در  آیین افتتاح همزمان حدود ۲ هزار پروژه آموزشی کشور و ۱۰ هزار کلاس جدید درس به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان دماوند اظهار داشت: سیل نیز موقعیت سختی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد که ۱۲۰۰ مدرسه با ۶ هزار کلاس درس دچار آسیب دیدگی کلی و جزئی شدند که برای نوسازی آنها اقداماتی انجام شد و مهم‌تر از سیل، سیل همراهی مردم بود.

وی افزود: مشارکت خیرین اهمیت زیادی در تقویت احساس مسئولیت در برابر جامعه دارد و یکی از اهداف آموزش و پرورش مشارکت مؤثر است که اقدام خیرین اشاعه دهنده این فرهنگ می‌باشد و نیازهای مدارس برای نوسازی و بازسازی باید به همت خیرین تأمین شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه قانون تربیت است و آینده جامعه در مدرسه رقم می‌خورد و تغییر مهمترین پدیده جوامع است و جوامعی که قادر نباشند در برابر تغییر واکنش مؤثری داشته باشند چاره درماندگی می‌شوند بر این اساس ظرفیت یادگیری جامعه سبب سازندگی می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: یادگیری تنفس جامعه است و جامعه‌ای که در جریان یادگیری دچار اختلال شود، حیات اجتماعی، اقتصادی سیاسی و فرهنگی آن آسیب می‌بیند بنابراین اولین حرکتی که می‌تواند در آینده جامعه مؤثر باشد آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: اگر تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان مدت‌دار نیز شود این طرح از ابتدای مهر ۹۸ برای معلمین اعمال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: این کار جزو مسئولیت‌های ماست، امسال در بودجه اعتباری پیش‌بینی شده و در نیمه دوم سال با اطمینان انجام می‌شود و آیین نامه آن در نوبت طرح در دولت است که تصویب کند و اجرایی شود از هر زمانی که ابلاغ شود اِعمالش از اول مهر ۹۸ است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است گفت: آیین نامه‌ای در خصوص چگونگی کیفیت این رتبه‌بندی ها نیز مورد تدوین قرار گرفته است.

وی در تشریح جزییات تدوین این آیین نامه نیز اظهار داشت: قرار دادن معلمان در 5 رتبه بر اساس تحصیلات، تجربیات و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای از بندهای این آیین نامه است که هریک از این موارد به طور جداگانه امتیازهایی را در بر خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش از رسیدن این آیین نامه تا 2 الی 3 هفته آینده به صحن دولت خبر داد و عنوان داشت: آیین نامه تنظیم شده و آموزش و پرورش به دولت تقدیم کرده است و اکنون در فرایند بررسی دولت است و رتبه بندی در فرایند تصویب است و اجرای آن از اول مهر می‌باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا