نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی:

۱۲۰۰ تُن نهاده دامی به دام های عشایر شهرستان‌های دماوند و فيروزكوه اختصاص یافت/ سفر وزراء دولت سیزدهم به دماوند و فیروزکوه در هفته‌های آتی/ تخصیص آب و پمپاژ ثانویه مربوط به حل مشکلات باغداران، کشاورزان و دامداران است

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲۰۰ تُن نهاده دامی به دام های عشایر شهرستان‌های دماوند و فيروزكوه اختصاص یافت، گفت: سفر وزراء دولت سیزدهم به دماوند و فیروزکوه در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیداحمد رسولی نژاد روز یکشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان های دماوند که با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال مشکلاتی که طی ماه های اخیر برای دامداران و عشایر دو شهرستان دماوند و فیروزکوه وجود داشت، هفته گذشته نشستی با حضور رئیس سازمان امور عشایر کل کشور و امروز نیز با حضور معاون وزیر در امور بهبود تولیدات دام برگزار شد تا مشکلات آنان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه یکی از قطب های دامداری استان تهران بوده و وضعیت شهرستان دماوند نیز در این زمینه مطلوب است، خاطرنشان کرد: این نشست در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه از صبح امروز آغاز شد و مشکلات و مطالبات دامداران با حضور آنان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات این قشر را تامین نشدن نهاده های دامی دانست و بیان کرد: مراتع این دو شهرستان عمده مراتع استان را تحت پوشش قرار می دهد، اما امسال به دلیل خشکسالی از نظر کمیت در سطح پایین بود و این امر منجر شد تا تمام وابستگی دامداران به نهادهای دامی باشد.

وی عنوان کرد: در نشستی که با حضور مسئول امور عشایر کشور طی هفته گذشته با حضور عشایر دو شهرستان داشتیم، ۷۰۰ تُن نهاده دامی به شهرستان فیروزکوه و ۴۰۰ تُن به دام های عشایر شهرستان دماوند اختصاص یافت و امروز نیز مقرر شد به فوریت، هیئتی در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد تا در کوتاه ترین زمان سهمیه ویژه به دام های دامداران دو شهرستان اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعات مطرح شده را موضوع تخریب دامداری ها و تسریع در واگذاری محل نگهداری دام دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهداشت مکان استقرار دام ها نامطلوب بود درخواست انتقال آنان به مکان مناسب تر است داده شد.

رسولی‌نژاد گفت: یکی از مشکلات کنونی دامداران جهت انتقال به مکانی بهتر، تخصیص آب است که جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی واگذاری زمین دارند ولی امور آب، تخصیص آب ندارد که این موضوع نیز نیازمند بررسی و پیگیری بیشتر دارد.

وی از سفر وزراء دولت سیزدهم به دماوند و فیروزکوه در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: از خردادماه سال ۹۹ جلسات و بازدیدهای ما آغاز شد و استمرار دارد؛ در هفته اتی شاهد حضور وزراء دولت در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تاکنون با وزراء نیرو و ورزش و جوانان دیدار داشتیم و ۲۲ شهریورماه نیز با چهار وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه انور اجتماعی به اتفاق فرمانداران شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه دیدار خواهیم داشت.

رسولی‌نژاد گفت: 10 روز گذشته از برخی شهرها و روستاها بازدید داشتیم و تبادل مشترکی را در برخی نقاط شاهد بودیم، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران پیشنهاد تخصیص آب به دشت ممنوعه و کمک جهت دامداری و کشاروزی داد که مدیرامور آب شهرستان نیز تایید کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نیز قول مساعد داده است ضمن اینکه طی دو تا سه هفته آینده از وزیر نیرو دعوت به عمل می‌آید تا پیگیر مصوبات نشست هفته گذشته باشیم و از نزدیک بازدید میدانی انجام شود.

رسولی‌نژاد افزود: نامه‌ای که به وزیر نیرو مکاتبه کردم مربوط به همین تخصیص آب و پمپاژ ثانویه همچنین حل مشکلات باغداران، کشاورزان و دامداران است که مقدمات کار باید فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا