یادبود شهدای حرم رضوی و شهدای ماه رمضان افغانستان در دماوند + تصاویر

مراسم گرامیداشت شهدای حرم رضوی و شهدای عملیات تروریستی ماه مبارک رمضان به همت هیئات مذهبی افغانستانی‌های مقیم شهرستان دماوند در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، بیش از ۴۰ هیئت مذهبی افغانستانیهای مقیم شهرستان دماوند در این منطقه فعال هستند و در تمامی مراسم های مذهبی و دینی حضور پر رنگ و پر شور دارند.

یکی از این مراسم ها به مناسبت گرامیداشت شهادت روحانیون حرم رضوی و شهادت جمعی از مردم افغانستان در حملات تروریستی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهرستان دماوند برپا شد.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام والای شهدا و همدردی با خانواده معظم این شهیدان همبستگی و همدلی خود را با مردم کشور ایران نشان دادند و اعلام داشتند هیچ نیرنگ و تفرقه افکنی نمیتواند این دو ملت را از یکدیگر جدا کند.

این مراسم با حضور مردم، امام جمعه،فرماندار ،فرمانده سپاه و مهاجران افغانستانی مقیم در مصلی مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم از غرفه های برپا شده توسط جوانان افغانستانی در حوزه های هنری، مشاوره های خانواده و… بازدید کرد.

در این مراسم رضا طاهر خانی فرماندار شهرستان دماوند به همراه امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و جمعی از مردم شهید پرور شهرستان دماوندضمن غبار روبی مزار پنج شهید گمنام در مسجد جامع دماوند با آرمان های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند.

امام جمعه دماوند در حاشیه این مراسم اظهار کرد: رسیدن به مقام عرفانی و معنوی ارتباطی به قومیت ندارد و هر کسی که تقوا داشته باشد، مورد توجه خداوند متعال قرار می‌گیرد و یکی از مقامات والا، کسب مقام شهادت است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی افزود: در صدر اسلام، شهدایی جانفشانی کردند که تنها عرب نبودند و از جای‌جای جهان اسلام در کنار پیامبر اسلام (ص) قرار گرفتند و در واقعه کربلا نیز صرفاً همه از اهالی کوفه نبودند.

وی با بیان اینکه شهادت مقامی است که جغرافیا نمی‌شناسد، گفت: هر انسانی که جان خود را در راه خداوند متعال تقدیم می‌کند، دارای مقام شهادت است و بین شهدای ایرانی و افغانستانی هیچ فرقی وجود ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: دو ملت ایران و افغانستان فرهنگ و افتخارات مشترکی دارند که توطئه‌های دشمنان آنان را تهدید می‌کند و باید متوجه باشیم تا اهداف را دنبال کنیم که پایه عزت ملت مسلمان باشد.

فتاح‌دماوندی با تأکید بر اینکه امام امت و مقام معظم رهبری همواره نسبت به حفظ وحدت در جوامع اسلامی تذکر داده‌اند، بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که جبهه استکبار به دنبال ایجاد تفرقه بین ملت مسلمان است تا منافع خود را تأمین کند و یکی از منافع آن تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان مشترک ایران و افغانستان در طول سال‌ها دنبال دشمنی و اختلاف‌افکنی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دو ملت مسلمان همیشه بیدار و هوشیار بوده‌اند و مراسم مشترک امروز در دماوند نشان‌دهنده همین موضوع مهم است، چراکه شهادت ما را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا