گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد دماوند از وضعیت این دانشگاه

واحد دماوند نسبت به وضعیت نابسامان این دانشگاه و بی توجهی مدیران و مسوولان دانشگاه آزاد دماوند گلایه و اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، چند تن از دانشجویان به نمایندگی از سایر دانشجویان با بیان اینکه نبود سیستم تهویه در سرویس بهداشتی ساختمان تازه تاسیس دانشگاه بشدت موجب آزار و اذیت دانشجویان شده است، خواستار توجه مسوولان این دانشگاه شدند.

یکی از دانشجویان معلول دانشگاه نیز گفت: کامل نبودن وضعیت آسانسور و نداشتن رمپ برای تردد در طبقات و حضور در کلاسهای فوقانی ساختمان و حتی غذاخوری باعث عذاب شده است و هر روز با عصا باید چندین طبقه را طی نمایم و این موضوع علاوه بر اینکه وقت زیادی از من می گیرد موجب هدررفتن انرژی و توان من می شود.

دانشجویان همچنین گفتند: نبود امکانات اینترنتی برای استفاده دانشجویان کارشناسی در موارد مهم دانشگاهی بیانگر بی توجهی به این مهم از سوی مسوولان دانشگاه است.

صندلی های فرسوده که زمانی در سینما پرستو استفاده می شده و برای زمان های کوتاه نیز مناسب نشستن نیست معضلی است که گریبان دانشجویان را گرفته و ساعات درسی را سخت و طاقت فرسا نموده است.

با آنکه به موجب قانون تمامی مکان های آموزشی باید مجهز به تمامی نیازهای معلولان باشند تا این گروه از اقشار جامعه مشکلی در تردد و دیگر موارد نداشته باشند، ولی نبود این امکانات بیانگر بی توجهی مدیران و مسوولان دانشگاه نسبت به رفع مشکلات این گروه خاص است.

از دیگر مشکلات دانشجویان در خصوص ساختمان تازه تاسیس دانشگاه آزاد واحد دماوند ریزش مداوم سنگ و شن از کوه مجاور ساختمان است که با توجه به شرایط، احتمال بروز خطرات بسیاری را برای دانشجویان فراهم می آورد تا خدای ناکرده به یکباره شاهد حادثه ای تلخ و غیرقابل جبران نباشیم.

برخی از دانشجویان گفتند: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در گذشته در سینما پرستوی دماوند که در اختیار دانشگاه بود سالن به اصطلاح آمفی تئاتر داشت، لیکن با تحویل ساختمان فوق اکنون مدتی است که دانشگاه سالن آمفی تئاتر ندارد و دانشجویان برای برگزاری همایش ها و گردهمای دانشجویی بشدت دچار مشکل شده اند.

همچنین کیفیت پایین غذای هر روزه دانشجویان موجب شده که دانشجویان برای تهیه غذای روزانه خود اکثرا به خارج از محیط دانشجویی بروند و این موضوع خطرات بسیاری را برای دانشجویان فراهم می کند، این در حالی است که ˈمحمود صفریˈ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بر کیفی بودن غذای روزانه دانشجویان هم چنان اصرار و تاکید دارد.

مدیران گروه ها برای برگزاری جلسات گروه، اتاقی ندارند و این موضوع برگزاری جلسات مدیران گروه را با مشکل مواجه کرده است و برگزاری این جلسات گاها در محوطه بیرونی دانشگاه برگزار می شود که مناسب حال دانشجویان و اساتید نیست.

مناسب نبودن پارکینگ دانشگاه به جهت امکان پارک تمامی خودروهای دانشجویان و پارک خودروها در کنار خیابان اصلی شهر و محل های توقف ممنوع موجب جریمه شدن مکرر دانشجویان و اعتراض آنان به عدم رفع این شرایط شده است.

یک از دانشجویان دختر نیز گفت: وجود میهمانان ناخوانده ای که سلامت دانشجویان را تهدید می کند، سگهای ولگردی است که آزادانه در محوطه دانشگاه پرسه می زنند و احتمال دارد در سرما و گرما خطراتی را متوجه دانشجویان نمایند و بدتر اینکه دختران به هنگام پرسه زدن سگهای ولگرد بشدت دچار هراس می شوند.

دانشجویان همچنین از وجود چندین موش در کلاس های آموزشی، دفاتر بسیج دانشجویی و دیگر نقاط دانشگاه خبر می دهند که دانشجویان چندین تصویر از حضور این جانور موذی نیز تهیه کره اند که آراسته شدن به سبزه را نیز نوید می دهد!!.

دانشجوی دیگری گفت: نبود کرسی آزاد اندیشی برای مباحث گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و …. در دانشگاه علیرغم تاکید مقام عظمای ولایت، مشکل دیگری است که رفع آن در ایجاد تحول فکری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

و دردناکتر از همه اینکه دانشجویانی که از سرویس ایاب و ذهاب عمومی استفاده می کنند در بازگشت به دلیل حجم زیاد مسافر گاها ناچارند در گرمای تابستان و سرمای طاقت فرسای پاییز و زمستان ساعتها برای خودرو در ترمینال گیلاوند منتظر بمانند و از همه بدتر مجبورند با مینی بوس هایی تردد کنند که سالها از عمر مفید آنان می گذرد و احتمال بروز خطرات جبران ناپذیری را برای دانشجویان رقم می زند.

جالب تر اینکه حدود یکسالی است تابلویی در برابر دانشگاه نصب شده است و نام تعاونی مسافربری دماوند – تهران بر روی آن نوشته شده ولی فقط مسافربران شخصی در این محل حضور دارند که این خود معضل و مشکل بزرگی است که دانشجویان دختر را تهدید می کند.

دانشجویان همچنین گفتند: این مشکلات در حالی است که شهریه دانشجویان تمام کمال دریافت می شود و چنانچه تاخیری در پرداخت داشته باشند از انتخاب واحد، حذف اضافه و دریافت کارت ورود به جلسه امتحان محروم می شوند، ای کاش در برابر این همه نارسایی های موجود کسی بود که جوابگو بود تا دانشجویانی که قرار است با تحصیل علم فردای جامعه اسلامی را بسازند آزار نمی دادند.

درتماس با ˈمحمود صفریˈ رییس دانشگاه آزاد واحد دماوند، وی در این خصوص گفت: دانشگاه آزاد دماوند هر روز رو به توسعه است و تلاش داریم تا در این دانشگاه امکانات با سایر دانشگاه های مرکز برابری کند، ولی طبیعتا با توجه به جدید تر بودن این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها برای رسیدن به ایده ال زمان نیاز است.

وی از خرید حداقل 700 میلیون تومان نیازهای سخت افزاری برای دانشگاه در سال 90 خبر داد و افزود: بسیاری از صندلی ها و کمدها جدیدا خریداری شده و علاوه بر آن حدود 200میلیون تومان نیز امکانات کارگاهی خریداری شده است.

صفری وجود کشتارگاه در کنار دانشگاه را معضلی اساسی دانست و گفت: گذشته از بوی آزاردهنده کشتارگاه بسیاری از حیوانات نیز به دلیل وجود این مکان در اطراف دانشگاه وجود دارد که شهرداری و سایر ادارات مسوول بارها برای حل این معضل به دانشگاه کمک کرده و سگهای ولگرد را تلف کرده اند و مسوولان دانشگاه از کنار هیچیک از مشکلات به سادگی نمی گذرند.

وی از حضور چندین باره فرماندار و شهردار دماوند برای بازدید از دانشگاه خبر داد و افزود: بارها برای رفع مشکلات از مسوولان شهری دعوت شده تا از نزدیک با مشکلات روبرو و برای رفع آن به یاری دانشگاه بشتابند.

رییس دانشگاه آزاد واحد دماوند مشکل تردد دانشجویان در ایستگاه های مسافربری را جزو مشکلاتی دانست که برای رفع آن باید شهرداری و مسوولان شهری تلاش نمایند.

وی از احداث یک ترمینال دانشجویی در زمانی نزدیک و احتمالا سال جاری خبر داد که توافقاتی برای آن حاصل شده و ابراز امیدواری کرد تا با کسب مجوزهای لازم بزودی برای رفاه حال دانشجویان، امنیت هر چه بیشتر دانشجویان و سهولت در تردد، این مورد عملی شود.

وی در خصوص مشکلات غذایی دانشجویان نیز گفت: برای هر پرس غذا 2300 تومان پرداختی داریم در حالی که از دانشجویان 400 تومان دریافت می شود و با توجه به افزایش قیمت و عدم کمک مالی دولت در واگذاری اقلام، دانشگاه برای غذای دانشجویان سوبسید های چند صد میلیونی را متقبل می شود.

صفری در خصوص مسایل و مشکلات موجود ضمن رد برخی از مسایل مطروحه توسط دانشجویان تاکید کرد که مدیریت و سایر مسوولان دانشگاه بطور تمام وقت آماده پاسخگویی و رفع مشکلات دانشجویان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا