معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند:

گردشگری جزو پیشران‌های توسعه شهرستان دماوند است/ شهرداری آبعلی مساعدت لازم را برای مشکل تغییر کاربری هتل نگین انجام دهد

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه گردشگری جزو پیشران‌های توسعه این شهرستان است، گفت: شهرداری آبعلی مساعدت لازم را برای مشکل تغییر کاربری هتل نگین انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه فرزام در نخستین نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سرمایه گذاری در شهرستان دماوند اظهار داشت: طرح‌های تکمیلی گردشگری ۳ روستای هدف گردشگری هویر، جورد و رودافشان، به ادارات متولی ارسال و استعلامات لازم از دستگاه‌های متولی اخذ شود و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شود.

وی افزود: در خصوص احداث هتل‌آپارتمان در آبعلی که با عدم موافقت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مواجه است، مکاتباتی انجام شود تا موضوع از طریق اداره کل مورد بررسی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند گفت: در مورد مشکل تغییر کاربری هتل نگین، شهرداری آبعلی مساعدت لازم را انجام دهد.

فرزام تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه گردشگری در شهرستان دماوند، این شاخصه در سند توسعه شهرستان جزو پیشران‌های توسعه است، از این رو ادارات متولی باید کمک کنند تا زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به این هدف فراهم شود.

وی گفت: با توجه به شرایط گردشگرپذیری شهرستان دماوند، واحدهای گردشگری از جمله حوزه‌هایی بودند که در جریان شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند  عنوان  کرد: با اشاره به دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا در حوزه گردشگری، لیست این واحدها توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ارائه شود تا مکاتبات لازم با استان جهت پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت صورت گیرد.

فرزام ادامه داد: در رابطه با درخواست اجرای طرح نرم‌افزار جامع گردشگری، پیشنهادی به صورت وب‌سایت و اپلیکیشن با هدف مسیریابی و دسترسی‌ها ارائه شد.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: ما نیازمند نرم‌افزاری جامع هستیم که شهرها و روستاهای دارای قابلیت گردشگری را پوشش دهد؛ از این رو باید طرح مذکور ارائه شود تا تصمیم‌گیری‌های لازم در کارگروه گردشگری صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا