بخشدار مرکزی دماوند خبر داد؛

گازرسانی به روستاهای هویر، دهنار، مومج، یهر و کهنک تا 2 ماه آینده آغاز می‌شود/ اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار از ارزش افزوده برای روستاهای حوزه دلیچایی 

بخشدار مرکزی دماوند از آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای هویر، دهنار، مومج، یهر و کهنک تا دو ماه آینده و اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار از ارزش افزوده برای روستاهای حوزه دلیچایی خبر داد.

مهدی حیدری در بازدید از روستاهای هویر، دهنار، مومج، یهر و کهنک با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: امروز براساس آمار سال‌های گذشته نسبت به امسال، شاهد کمتر شدن مشکلات روستاها هستیم که تقریباً 80 درصد از مشکلات اساسی این روستاها را نداشتیم.

وی افزود: دو موضوعی که برای اهالی روستا مهم بود، شامل گازرسانی به این مناطق بود و دیگری راه و مسیر عبوری از جاده دلیچایی به سمت روستای هویر بود.

بخشدار مرکزی دماوند ادامه داد: با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با دستور ویژه وزیر نفت برای گازرسانی این منطقه به پیمانکار واگذار شده و تا دو ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد.

* پیش‌بینی 10 میلیارد تومان بودجه برای بهسازی راه‌های روستایی بخش مرکزی دماوند

حیدری گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان بودجه برای بهسازی راه‌های روستایی بخش مرکزی دماوند پیش‌بینی شده است و پیگیری‌های لازم از طریق سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغ مذکور، به روستاهای منطقه جاده دلیچایی اختصاص دارد که در صورت رسیدن به موقع آن، در این مسیر هزینه خواهد شد.

بخشدار مرکزی دماوند عنوان کرد: نزدیک به سه میلیارد تومان ارزش افزوده به این پنج روستا پرداخت شده و بخشی نیز مستقیم به خود دهیاری‌ها واریز شده است.

حیدری اضافه کرد: دهیاری‌های تازه تأسیس همچون روستای کهنک از طریق فرمانداری و بخشداری و مستقیماً از طریق این دو ارگان به پیمانکار واگذار شده و پروژه‌های عمرانی انجام شده است که هزینه‌ها بیشتر برای پروژه‌های آسفالت، زیرسازی، جدول‌بندی و آب شرب هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: با تزریق بودجه‌های بیشتر در این حوزه‌ها در زمینه ساختمان‌های دهیاری و شوراها و تعویض لوله‌های فرسوده امید است، اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا