رئیس اداره گاز شهرستان دماوند خبر داد؛

بدهی 330 میلیون تومانی بیمارستان‌های دماوند به اداره گاز/ گازرسانی به ۱۰ روستای دماوند نیاز به مجوز راهداری دارد

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از بدهی 330 میلیونی بیمارستان‌های این شهرستان به اداره گاز خبر داد و گفت: گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان دماوند نیاز به مجوز راهداری دارد.

اصغر مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اینکه وصول مطالبات برای شرکت گاز بسیار مهم است، اظهار کرد: ما از اعتبار شهرستانی به هیچ عنوان استفاده نمی‌کنیم و در واقع هیچ استفاده‌ای از منابع شهرستانی نمی‌کنیم.

وی افزود: میلیاردها تومان بابت توسعه گازرسانی و نصب انشعابات در نقاط مختلف هزینه می‌کنیم که از محل منابع وزارت نفت و شرکت گاز است و از اعتبارات شهرستانی استفاده‌ای نکرده‌ایم.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند ادامه داد: به دلیل مذکور درصدی از درآمدهای حاصل از محل گاز بها که به حساب خزانه‌داری دولت واریز می‌شود، به عنوان اعتبار به ما باز می‌گردد، یعنی سیکل به هم پیوسته‌ای را شاهد هستیم پس وصول مطالبات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مهری برخی از مشکلات شهرستان دماوند را در موضوع وصول مطالبات اماکن مذهبی، آموزشی و  غیره عنوان کرد و گفت: در این رابطه مرسوم شده که می‌گویند در این اماکن گاز بها رایگان است، در حالی که دستورالعمل‌های مختلف شامل همه سال‌ها نیست و علیرغم اینکه بارها در این خصوص صحبت شده هنوز با این مسئله مواجهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در مدارس شهرستان دماوند نیز وضع همین گونه است و مدارس تا قبل از امسال باید بدهی خود را پرداخت می‌کردند.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند بیان کرد: امسال گاز بها براساس اصلاح الگوی مصرف است و رایگان نیست که در صورت رعایت از آن بخش هزینه گاز بها دریافت نمی‌شود اما اگر فراتر از الگو باشد مشمول هزینه می‌شوند ضمن اینکه برخی مبالغ همچون بیمه و آبونمان و مالیات در قبض درج می‌شوند و هزینه صفر نیست.

مهری افزود: بیمارستان‌ها نیز شاید مشکلات درآمدزایی دارند اما ما نیز مشکل داریم و باید پاسخگو باشیم، بارها در این باره گفتگو کرده و بدهی را قسط‌بندی کرده‌ایم که بخش‌های کمی پرداخت شده‌اند که عملاً از بدهی گذشته کم نشده است و حتی در حد بدهی جاری نیز نبوده است.

*بدهی 330 میلیونی بیمارستان‌های دماوند به اداره گاز 

وی از بدهی حدود ۲۶۰ میلیون تومانی بیمارستان سوم شعبان و ۷۰ میلیون تومانی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت: در این خصوص مبالغ پرداختی آنان بسیار ناچیز است و اگر مطالبات را وصول نکنیم در خدمات‌دهی دچار مشکل می‌شویم و روستاهای فاقد گاز را نمی‌توانیم گازرسانی کنیم.

*پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در پروژه نصب انشعاب گاز شهرستان دماوند

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با به اجرای پروژه بزرگ نصب انشعابات در مجموعه آبسرد و کیلان و روستاهای توابع در سال جاری خبر داد و گفت: پروژه نصب انشعاب گاز برای شهرستان دماوند نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهری ادامه داد: با پیمانکار دیگری نیز برای شهرستان دماوند در این خصوص صحبت شده است که روزهای آینده شروع به کار می‌کند و یک پیمانکار هم برای نصب انشعابات رودهن و آبعلی به‌زودی شروع به کار می‌کند.

*۴۰ هزار متر خطوط شبکه‌گذاری گاز برای شهرستان دماوند اجرایی می‌شود

وی بیان کرد: مقدمات پروژه دیگری به عنوان شبکه‌گذاری و توسعه آن در حال فراهم شدن است که حدود ۴۰ هزار متر شامل می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند گفت: اقدامات عملیاتی گازرسانی به اکثر روستاهای باقیمانده شهرستان دماوند در حال فراهم شدن می‌باشد، اما جذب پیمانکار منوط به اخذ مجوزهای ابتدای کار است.

*گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان دماوند نیاز به مجوز راهداری دارد

به گفته مهری یکی از اقدامات اساسی مهم در پروژه گازرسانی به روستاها مجوزهای راه و ترابری است و همه روستاها در اخذ این مجوز مشکل دارند.

وی افزود: گازرسانی به حدود ۱۰ روستا منوط به اخذ مجوز راه و ترابری است و زمان آن در دست اداره راه و ترابری می‌باشد، علیرغم پیگیری‌ها هنوز مجوز صادر نشده است.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به میزان ساخت و سازهای شهرستان دماوند معمولاً شبکه‌گذاری صورت می‌گیرد برای اجرای کار مشکل عمده بحث بودجه است و در این خصوص نیاز به همکاری مردم در استفاده بهینه از مصرف گاز داریم.

*استفاده غیرمجاز از گاز در شهرستان دماوند با نصب علمک و کنتور به صفر رسیده است

مهری در خصوص انشعابات غیرمجاز گفت: با اقدامات کاری در دست اجرا با کمک دادستان و مسئولان شهرستان استفاده غیرمجاز از گاز به صورت نصب علمک و کنتور به صفر رسیده است، اما ممکن است هنوز گاهی دستگاری‌های تجهیزات صورت گیرد که این کار جرم محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: این موارد در دستگاه قضایی مطرح شده و علیه آن اعلام جرم می‌شود پس بهتر است که برای گازدار شدن همه مردم مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: استفاده غیرمجاز از گاز می‌تواند تبعات منفی دیگری همچون نشتی گاز و حوادث را به همراه داشته باشد و افراد بی‌گناه را تحت تأثیر خود قرار دهد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند بیان کرد: گازرسانی تا درب منازل از وظایف شرکت گاز است و قبل از نصب کنتور موظفیم این کار را انجام دهیم، بعد از نصب کنتور سیستم‌های داخلی باید تأیید شوند.

مهری یکی دیگر از مشکلات را حفظ و حراست از تجهیزات و ایستگاه‌ها و لوله‌ها و شیرهای گاز عنوان کرد و گفت: بارها در نشست‌های مسئولان شهرستان دماوند مورد بحث قرار گرفته و حتی کمیته حفاری برگزار شده و از ادارات خدمات‌رسانی دیگر انتظار می‌رود که به صورت جزیره‌ای عمل نکنند و به مسائل دیگر ادارات کم اهمیت نباشند.

*عدم رعایت حریم تأسیسات زیرزمینی توسط شهرداری رودهن

وی از دیگر معضلات شهرستان عدم رعایت حریم تأسیسات زیرزمینی مخصوصاً توسط پیمانکاران شهرداری‌ها از جمله شهرداری رودهن عنوان کرد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند نتیجه این بی‌توجهی را وقوع حوادثی در زمینه حفاری دانست و گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی اولویت کار با شبکه گاز است و برای هر فعالیتی حتماً باید با اداره گاز هماهنگ شد تا از بروز حوادث جبران ناپذیر جانی و مالی ممانعت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا