کنارگذر جنوبی شهر دماوند به‌ دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته امکان اجرا ندارد/ برآورد ۱۰ هزار میلیارد تومانی جهت اجرای طرح کنارگذر شمالی دماوند برای رفع مشکلات ترافیکی

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه کنارگذر جنوبی شهر دماوند به‌ دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته امکان اجرا ندارد، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت اجرای طرح کنارگذر شمالی دماوند برای رفع مشکلات ترافیکی برآورد شده است.

خیرالله خادمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: به درخواست استاندار تهران و طی نشستی که در خدمت وزیرمحترم راه و شهرسازی داشتیم، در خصوص کلیه پروژه‌های استان تهران به ویژه پروژه کنارگذر منطقه گیلاوند و دماوند موضوعاتی مطرح شد که با توجه به طرح‌های متعدد برای کاهش بار ترافیک در این منطقه مقرر شد بازدیدی از نزدیک داشته باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح شهر بحث کنارگذر جنوبی شهر دماوند بود که با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته امکان اجرا نداشت؛ همچنین کنارگذر شمالی نیز با توجه به اینکه بخشی از آن اجرا شده با موانعی مواجه بود که نیازمند بررسی میدانی داشت.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: شهر دماوند از محدوده رودهن تا فیروزکوه یکی از گلوگاه‌های اصلی محسوب می‌شود چرا که به دلیل تردد مسافران و شهروندان شاهد افزایش بار ترافیک هستیم و چون تنها بزرگراه به سمت شمال کشور محصوب می‌شود نیازمند داشتن کنارگذر است.

خادمی گفت: در این راستا چهار مسیر مطرح شد که شمال اجرای کنارگذر جنوبی، کنارگذر شمالی که از شهر دماوند عبور می‌کند، پل روگذر و تونل بود که امروز تصمیم‌های متعددی صورت گرفت و بحث‌های فنی انجام شده و در نظر است چشم انداز‌های مختلف و مطالعات تکمیلی آن انجام شود تا انشالله بتوانیم طرح نهایی را در استان مصوب و بحث اعتباری آن را نیز در سازمان برنامه و بودجه مطرح تا عملیات اجرای آن آغاز شود.

وی گفت: برآوردهای مختلف اعتباری مطرح شده که شامل کنارگذر جنوبی ۱۴ هزار میلیارد تومان، پل ۱۴ هزار میلیارد تومان، تونل ۱۲ هزار میلیارد تومان و کنارگذر شمالی با پل نیز ۷ هزار میلیارد تومان می‌باشد که باز نیاز به بررسي است که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان احتمال برآورد اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این کنارگذر قبل از شهر دماوند آغاز می‌شود و در محدوده خارج از شهر به جاده فیروزکوه اتصال می‌یابد که امید است اجرای آن گله مندی چند ساله مسافران و شهروندان را حل کند.

خادمی افزود: هنوز طرح به تصویب نرسیده و مشخص نیست کدام مسیر اجرایی شود و امروز نیز فقط نظرات مطرح که با توجه به اشرافیت مسئولان شهرستان و شخص استاندار تهران به منطقه، مقرر شد اصلاحاتی روی نقشه انجام شود که بعد از برآورد اولیه توسط مشاور بتوانیم برنامه زمانبندی داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین باید در ابتدا ردیف اعتباری و کارهای سازمان برنامه و بودجه حل و فصل کنیم و طرح مورد قبول استان و شهرستات قرار گیرد و بعد زمانبندی پروژه مشخص خواهد شد که البته در این بازدید به تفاهم‌های تقریبی رسیدیم که نیازمند بررسی سه تا چهارماهه برای انجام طرح فنی پروژه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا