کاهش 40 درصدی کاهش تصادفات منجر به فوت در دماوند از ابتدای سال تاکنون/ قشر موتورسواران رتبه دوم تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند از کاهش 40 درصدی کاهش تصادفات منجر به فوت در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: قشر موتورسواران رتبه دوم تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سرگرد اسماعيل براری در همایش ارتقای ایمنی راکبین موتور سیکلت در شهرستان دماوند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع حوزه پلیس راهور شهرستان دماوند شامل آبسرد، رودهن و دماوند 40 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت داشته‌ایم.

وی افزود: 70 درصد از تصادفات متوجه نان آور خانواده است و قشر موتورسواران که رتبه دوم تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند از قشر متوسط یا رو به پایین جامعه هستند لذا اهمیت توجه به ایمنی در این حوزه دو چندان می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند گفت: طبق آیین نامه نقص فنی، رانندگان وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت‌ها که دارای نقص فنی هستند حق ندارند در راه‌ها اعم از راه‌های اصلی، فرعی، راه کشاورزی و… برانند، یکی از نقص‌های فنی در موتورسیکلت شامل نداشتن چراغ جلو یا عقب است که باید مورد توجه باشد.

براری تصریح کرد: هنگام رانندگی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت، در یک ثانیه 25 متر حرکت می‌کنیم و در زمان زنگ خوردن تلفن همراه 50 درصد حواس ما متوجه تلفن می‌شود، اگر خبر مهمی نیز بشنویم ممکن است 80 درصد ذهن راننده متوجه تلفن همراه می‌شود و بدتر از آن پیامک دادن در هنگام رانندگی است که تمرکز راننده را بسیار کاهش می‌دهد.

وی گفت: بسیاری از رانندگان بعد از تصادف اظهار می‌کنند که اصلا عابر پیاده یا ماشین را ندیده‌اند که این سخن درست است زیرا هنگام پاسخگویی به تلفن همراه بدون اینکه جلو را دیده باشند 50 متر حرکت کرده‌اند.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا