امام جمعه رودهن:

کانون‌های قرآنی بسیاری در رودهن فعال‌ شده است/ سهم ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن یک میلیارد ریال در سال‌جاری است

امام جمعه رودهن با بیان اینکه کانون‌های قرآنی بسیاری در رودهن فعال‌ شده است، گفت: سهم ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن یک میلیارد ریال در سال‌جاری می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن، ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: همه ما با اصول دین و فروع دین آشنایی داریم و اصل نبوت و امامت و سایر دیگر اصل‌ها هم ازلحاظ عقلی و هم ازنظر نقلی ثابت شده است.

وی ادامه داد: یک اصلی که باید بعد از امامت به آن توجه کنیم، اصل نیابت است.

امام جمعه رودهن بیان کرد: زمانی که امامان معصوم (ع) در مکانی حضور ندارند، فردی را به‌عنوان نایب خودشان مشخص می‌کردند؛ مردم همگی دسترسی به امامان (ع) نداشتند اما همگی به نایب‌هایشان مراجعه و سؤال‌های خود را می‌پرسیدند.

مدیح ادامه داد: زمان امامت محمدباقر (ع)، مردم کاشان به امام (ع) مراجعه و درخواست داشتند تا حضرت یک نایب برای خودشان در ایران معرفی نماید.

وی گفت: زمانی هم بود که مردم به دلایل مختلف، مانند زندانی‌بودن ائمه اطهار (ع) دسترسی نداشتند و مشکلات و سؤال‌های خود را از نایب امامان (ع) می‌پرسیدند که به این اصل، نیابت می‌گویند.

امام جمعه رودهن افزود: در زمان حال، به دلیل ناشایستگی افراد، غیبت جاری شده است؛ در غیبت صغری حضرت قائم (عج) برای خودشان نوابی داشتند و در زمان غیبت کبری کار بسیار مشکل‌تر شد.

مدیح تصریح کرد: در زمان غیبت کبری امام زمان (عج)، مسأله دین نباید تعطیل بماند و مردم باید با اصل اسلام و معارف آشنا باشند و اصل نیابت در زمان غیبت کبری امام زمان (عج) هم جاری است.

وی اضافه کرد: هر فردی نمی‌تواند نایب امام معصوم (ع) باشد و علاوه بر اینکه می‌بایست فقیه و عالم باشد، باید اهل تدبیر و توانمند باشد و قدرت مدیریت امت اسلامی را داشته باشد.

خطیب نماز جمعه رودهن اظهار کرد: در جامعه اسلامی نایب امامان (ع) را به مجتهد و ولی‌فقیه تبدیل می‌کنند و امام راحل (ره) اصل ولایت فقیه بودند.

مدیح افزود: به دنبال اصل امامت یک بحث اسلامی، اصل نیابت است که در زمان غیبت کبری امام زمان (ع) در جمهوری اسلامی ایران، ابتدا امام خمینی (ره) و جانشین به‌حق ایشان مقام معظم رهبری نایب و ولی‌فقیه هستند.

وی تصریح کرد: هر روز از ایام‌الله دهه فجر به یک موضوع نام‌گذاری شده است و به لطف الهی و حمایت‌های رهبری و استقبال مردم استقبال از قرآن در کشورمان بسیار زیاد است و دومین روز از دهه فجر امسال را به نام تقویت و تحکیم قرآن است.

خطیب نماز جمعه رودهن اضافه کرد: در رودهن مؤسس‌های قرآنی را فعال کردیم و کانون‌های قرآنی برادران و خواهران در دفتر امام جمعه رودهن فعال‌شده است.

امام جمعه رودهن با اشاره به استقرار پیداکردن کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیان کرد: یکی از اتفاق‌های خوبی که برای بخش رودهن بسیار مفید بود، استقرار کمیته امداد امام خمینی (ره) در رودهن بود که از حالت دفتر نمایندگی خارج و به‌طور مستقل کار خود را ادامه می‌دهد.

مدیح افزود: استقرار پیداکردن اداره‌ها به‌صورت مستقل در بخش رودهن، مقدمه شهرستان‌شدن این بخش است و همه باید حمایت کنیم.

امام جمعه رودهن خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با جدیت به کار خود در بخش رودهن ادامه می‌دهد و بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال می‌بایست یک میلیارد ریال را به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران تحویل دهند.

مدیح ادامه داد: بیش از نیمی از این مبلغ آماده و واریز شده است و مردم انقلاب و مؤمن آبعلی و مهرآباد سهم خود را به‌طور کامل واریز و با واریز مابقی وجوه نقد، یک میلیارد ریال آماده و جهت بازسازی عتبات عالیات به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران واریز خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا