رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند:

صدور جریمه 200 میلیون تومانی برای کارفرمایان اتباع خارجی بدون پروانه اشتغال در دماوند/ رصد تعاونی فعال و غیر فعال در دماوند به منظور تعیین تکلیف دستور کار است

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از صدور جریمه 200 میلیون تومانی برای کارفرمایان اتباع خارجی بدون پروانه اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: رصد تعاونی فعال یا غیر فعال در سطح شهرستان دماوند جهت تعیین تکلیف در دستور کار است.

جعفر میرزاملکی در گفت‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در رابطه با عملکرد سه ماهه نخست سال 98 این نهاد اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 482 نفر جوینده کار در این نهاد ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد 353 نفر به شرکت‌ها و کارگاه‌های مختلف معرفی شده‌اند و از این بین 90 نفر مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اشتغال اتباع خارجی در سطح شهرستان دماوند گفت: تعداد 46 بازرسی نیز توسط کارشناسان این نهاد از شرکت‌ها و کارگاه‌های مختلف انجام شده که طی آن 130 نفر اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت بودند، شناسایی شدند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: جریمه‌های صادر شده جریمه در این بازرسی‌ها 46 فقره بوده است که به طور کلی جریمه‌های سه ماهه به ارزش 2 میلیارد و 477 میلیون ریال می‌باشد و تاکنون مبلغ 400 میلیون ریال از آن وصول شده است.

میرزاملکی در خصوص ماده 154 قانون کار که به کمک هزینه کارفرما در برنامه‌های ورزشی دلالت دارد، بیان کرد: در این رابطه حدود مبلغ یک میلیون و 180 هزار تومان وصول شده است.

*تشکیل 3 تعاونی جدید در دماوند طی سه ماهه نخست سال جاری/ تاکنون تعداد 50 تعاونی از شهرستان دماوند در سامانه تعاونی‌های برتر شرکت کردند

وی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری 3 واحد تعاونی تشکیل شده است، عنوان کرد: در طرح ثبت‌نام تعاونی‌های برتر تاکنون تعداد 50 تعاونی نیز در سامانه جهت شرکت کرده که جشنواره تعاونی‌های برتر در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به رصد پرونده‌های تعاونی فعال یا غیر فعال در سطح شهرستان دماوند گفت: تاکنون کل پرونده‌های موجود توسط کارشناسان بررسی شده و از این پس با بازدیدهای میدانی و به صورت حضوری کارشناسان فعالیت یا عدم فعالیت این واحدها را بررسی خواهند کرد تا در صورت غیر فعال بودن اخطار انحلال داده شود و یا برای تعیین تکلیف مجمع برگزار کنند.

*شرکت تعاونی توسعه عمران دماوند با مشکل نقدینگی  و عدم دریافت یک قطعه زمین مواجه است

میرزاملکی با اشاره به وضعیت شرکت تعاونی توسعه عمران دماوند تصریح کرد: تاکنون این شرکت هیچ‌گونه فعالیتی نداشته و از دی ماه سال گذشته دو جلسه با این شرکت برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قرار بر این بود تا قطعه زمینی توسط اداره راه و شهرسازی جهت انجام فعالیت‌های گردشگری به شرکت توسعه عمران دماوند واگذار شود، اما تاکنون هیچ زمینی واگذار نشده و در جلسه نهایی نیز تصمیم بر این گرفته شده است تا مدیریت اجرایی جهت انجام برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های با سرمایه اندک این شرکت تعاونی به کار گرفته شود.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: در زمان تشکیل شرکت توسعه عمران دماوند آورده اعضای هیات مدیره باید 600 هزار تومان می‌بود اما هریک از اعضا بین 30 تا 100 هزار تومان سرمایه آورده‌اند که این مسئله باعث شده تا این مجموعه با مشکل نقدینگی مواجه گردد.

میرزاملکی در ادامه گفت: حال قرار بر این است که با اطلاع‌رسانی مجدد اعضای هیات مدیره این واحد تعاونی آورده اولیه خود را حداقل به 600 هزار تومان افزایش دهند تا این تعاونی بتواند پروژه‌هایی را دست دست بگیرد و فعالیت داشته باشد.

*ارائه 134 دادخواست توسط متقاضیان برای دریافت حقوق، حق بیمه و مطالبات معوق به واحد روابط کار

وی در خصوص اقدامات واحد روابط کار اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: حدود 134 دادخواست توسط متقاضیان با حقوق، حق بیمه و مطالبات معوق دیگر نیز ثبت شده که در هیات تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته و رأی مربوطه نیز صادر گشته است.

این مقام مسئول در رابطه با فعالیت‌های واحد اجتماعی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: با همکاری نیروی انتظامی و اداره بهزیستی برای کارگران و کارکنان سه مجموعه آب معدنی دماوند، تکاب اتصال و ولگا گاز کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد نیز برگزار شده است.

*وجود 384 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان دماوند/ تاکنون 94 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی معرفی شده‌اند/ معرفی 2 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به نهضت سواد آموزی دماوند

میرزاملکی با اشاره به تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سطح شهرستان دماوند گفت: تعداد 384 نفر برای دریافت بیمه بیکاری با مراجعه به کاریابی تشکیل پرونده داده‌اند که تاکنون 94 نفر از این بین به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی و استفاده از این مهارت‌ها در آینده معرفی شده‌اند.

وی افزود: همچنین دو نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز که بی‌سواد بوده‌اند به نهضت سواد آموزی معرفی شده‌اند تا خواندن و نوشتن بیاموزند.

*تاکنون هیچ‌گونه دستورالعمل و مصوبه‌ای جهت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اعلام نشده است/ انتخاب نماینده کارگری برای شهرداری رودهن و کیلان در سال 98

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در رابطه با تسهیلات مشاغل خانگی و سامانه کارا در سال جاری، تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه دستورالعمل و مصوبه‌ای به اداره نهاد اعلام نشده و در صورت ابلاغ قطعاً اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد تا افرادی که تمایل دارند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

میرزاملکی در پایان گفت: با توجه به اهمیت وجود نماینده کارگری در شرکت‌ها و کمیته انضباطی در دو واحد شهرداری رودهن و کیلان نماینده کارگری از طریق انتخابات توسط کارشناسان نیز طی سه ماهه نخست سال 98 انتخاب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا