پیگیری معضلات زیست محيطي معدن علی‌آباد از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان دماوند

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از پیگیری معضلات زیست محيطي معدن علی‌آباد از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، پیرو‌ گزارشات مردمی یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دماوند از معدن علی‌آباد بازدید مشترک داشتند.

نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: پیرو انتشار گزارشی از وضعیت معدن علی آباد توسط عضو شورای روستای مرا مبنی بر رسیدگی به وضعیت معدن علی آباد سریعا یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دماوند مشترک از معدن مذکور بازدید و موضوع را بررسی کردند.

وی ادامه داد: معدن مذکور دارای پروانه بهره برداری فعالیت و در محدوده معدن فعالیت نموده و با توجه به شرایط منطقه و وجود ماده معدنی در سینه کارهای قبلی و عدم ضرورت فعالیت در خط الراس به مالک معدن ابلاغ شد تا در حال حاضر از فعالیت در ارتفاع روبروی روستای مرا خودداری نموده تا گزارش موضوع تقدیم دادستان محترم شهرستان گردد.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و امور منابع آب شهرستان به‌صورت جداگانه گزارشاتی را در خصوص تعداد بالا و وسعت معادن در شهرستان و وضعیت آنها و تخریب محیط و منابع طبیعی و مسیل‌ها توسط معادن در شهرستان را اعلام نموده‌اند و از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان نیز موضوع را پیگیری می‌کنیم.

میرزاکریمی در خاتمه اظهار داشت: متاسفانه به استناد قانون جدید معادن از این اداره برای صدور مجوز معدن خارج از مناطق چهارگانه استعلام نمی‌شود که آثار مخرب برخی معادن حاشيه محل زندگی مردم علاوه بر تشدید سیلاب و فرسایش خاک موجب آلودگی بصری و زیبایی منظر شهر و روستاهای شهرستان را به چالش کشیده و با این قانون وضعیت بدتر هم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا