پیگیری مشکلات اخراج 80 کارگر شهرداری آبسرد/ مجتمع آبرسانی به ۵ روستای بخش مرکزی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال انجام است

فرماندار شهرستان دماوند از پیگیری مشکلات اخراج 80 کارگر شهرداری شهر آبسرد خبر داد و گفت: مجتمع آبرسانی به ۵ روستای بخش مرکزی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان دماوند با بیان اینکه موضوع اتباع بیگانه همیشه مورد بررسی و رصد بوده است، اظهار داشت: حضور اتباع در شهرستان دماوند بسیاری از فرصت‌ها را از جوانان و بومیان منطقه گرفته و در اشتغال مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها در خصوص اتباع در سطح کلان و حاکمیتی و در بالاترین سطح کشور است و تا زمانی که سیاستهای کلان در حوزه‌های مختلف به ما ابلاغ نشود، نمی‌توانیم سیاست جداگانه‌ای را برای اتباع بیگانه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: این سیاست‌ها قطعا در سطح کلان با بررسی جوانب مختلف در حوزه‌های قانونی، سیاسی و مصلحتی دیده می‌شوند و قطعا نگاهی که از بالا برای این مهم پیش‌بینی شده است، دقیق‌تر می‌باشد چرا که داده‌هایی که در اختیار دارند کامل‌تر است.

حیدری ادامه داد: آنچه که در سطح شهرستان دماوند و منطقه‌ای می‌توانیم سیاست‌گذاری کنیم، برخورد با اتباع غیرمجاز است که این مهم به طور روزانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی هر روز با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به شناسایی و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز اقدام کرده و آنها را به اردوگاه‌های مشخصی تحویل می‌دهد و در همان روز از طریق اردوگاه‌ها از مرز خارج می‌شوند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: سیکل ورود اتباع غیرمجاز در استان‌ها در دستور کار رسیدگی فرمانداری نیست، اما یکی از چالش‌ها این است که اتباع به راحتی وارد کشور یا خارج می‌شوند و همچنان این تعادل حضور آنها در منطقه وجود دارد.

حیدری عنوان کرد: حضور اتباعی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند در چارچوب قانون تحت رصد و کنترل است و تمام رفتار آنها رصد می‌شود، طرد اتباع غیرمجاز از اولویت‌های شهرستان و در دستور کار دائم می‌باشد.

وی در ادامه در خصوص آب شرب وادان گفت: در سال‌های گذشته در این روستا چاه حفر شد و بخش بزرگی از نیاز به آب شرب را تامین کرد اما کافی نبود، لذا پروژه دیگری در حوزه آبفای روستایی شروع شد که شامل ایجاد یک مجتمع آبرسانی برای 5 روستای در مسیر بود.

وی ادامه داد: روستای اسلام آباد نیز شرایط وادان را دارد اما اوضاع آن بدتر است، روستای هاشمک نیز در سال‌های گذشته از آب بهداشتی برخوردار نبود، روستاهای کالدشت بالا و کالدشت پایین هم با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: این 5 روستا دچار کمبود آب هستند، از این رو با حفر چاه که در سال گذشته به اتمام رسید و نیز اجرای لوله‌کشی، پیشرفت 70 درصدی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: این پروژه به طور روزانه توسط فرمانداری پیگیری می‌شود، همچنین وظایف آبفای روستایی به آبفای شهری داده شده است که این مهم از اتفاقات بسیار خوب به شمار می‌رود زیرا با یکدست شدن مرجع تصمیم‌گیری از مشکلات کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: حوزه آبفای شهری دارای امکانات بیشتر و رسیدگی تخصصی‌تری است و انتظار می‌رود با این اقدام مشکلات آبی کمتری را شاهد باشیم، همچنین امید است تا پایان یک تا دو ماه آینده در این 5 روستا مشکل آبی نداشته باشیم.

حیدری در خصوص اخراج 80 کارگر شهرداری در آبسرد نیز گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه به عمل آمده و مجموعه شهری اعلام کرده است که در مدت زمان کوتاهی نحوه قرارداد این کارگران را تغییر می‌دهیم.

وی ادامه داد: شهرداری آبسرد برای تامین نیروی انسانی، مجوز قرارداد با یک شرکت را اخذ کرده است تا به طور مستقیم وارد انعقاد قرارداد برای تامین نیروی انسانی نباشد.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در این فضای خالی این مشکل پیش آمده و قطعا این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل خواهد شد در غیر اینصورت اجازه اخراج را به هیچ مدیری و دستگاهی نخواهم داد.

حیدری گفت: قطعا این 80 نفر اخراج شده نیستند و منتظر هستیم شورا و شهرداری آبسرد چگونگی فعالیت جدید آنها را اعلام کند و نگرانی برای اخراج آنها نداشته باشیم.

وی در رابطه با فاضلاب کیلان و آبسرد عنوان کرد: موافقت‌های اولیه برای فاضلاب آبسرد در دستور کار قرار گرفته و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور شاید تامین مبالغ در این سطح سخت باشد، اما اقدامات لازم برای این مهم شروع شده و امید است با پیگیری‌ها بتوانیم سرعت این پروژه‌ها را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا