جلوگیری از ورود و قاچاق گردوهای نامرغوب به شهرستان دماوند/ صندوق بیمه کشاورزان در شهرستان دماوند فعال می‌شود

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند جلوگیری از ورود و قاچاق گردوهای نامرغوب به این شهرستان خبر داد و گفت: صندوق بیمه کشاورزان در شهرستان دماوند فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیاوش نوری در نخستین نشست ستاد کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در این نشست به بحث و بررسی چهار مورد از مشکلات کشاورزی در شهرستان دماوند اعم از ساماندهی حوزه آبریز سد ماملو، سرمازدگی باغات، بررسی چگونگی اجرای قانون رفع تداخلات اراضی توسط جهاد کشاورزی و بررسی وضعیت اجرای طرح توسعه کشت واحدهای گلخانه‌ای شهرستان دماوند پرداخته شد.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده در خصوص سرمازدگی درختان گردو در شهرستان دماوند، به صد در صد درختان گردو خسارت وارد شده و تبعات آن تا سه سال آینده گریبانگیر این درختان خواهد بود، بر همین اساس لازم است اقدامات لازم صورت پذیرد تا سال آینده شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند خسارات وارد شده به درختان سیب در شهرستان را بین ۸۰ الی ۹۰ درصد دانست و در این باره تأکید کرد: خسارات وارد شده به کشاورزان را از منابع بانکی و بیمه پیگیری کرده و فرم‌های پر شده توسط کشاورزان را برای پرداخت خسارات به استان ارسال کرده و امیدواریم تا دو ماه آینده به نتایج مطلوبی برسیم.

نوری ادامه داد: جلوگیری از ورود و قاچاق گردوهای نامرغوب به شهرستان دماوند را در نشست تنظیم بازار پیگیری می‌کنیم تا شاهد ضرر و زیان کشاورزان و باغداران در این زمینه نباشیم.

وی با اشاره به فعال کردن صندوق بیمه کشاورزان توسط بانک کشاورزی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، صندوق بیمه کشاورزان در شهرستان دماوند فعال می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی معرفی سموم استاندارد و چگونگی کاهش مصرف سموم از طرف اداره جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط مدرسانی از کشور ترکیه برای کشاورزان شهرستان دماوند، از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

لازم به ذکر است مقرر گردید که دیگر جلسات ستاد کشاورزی در اداره جهاد کشاورزی و یا در محیط‌های کشاورزی برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا