معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

پیش‌بینی ۵۸۷ کلاس آموزشی در مدارس دولتی دماوند برای سال تحصیلی جدید/ اُفت معدل دانش آموزان پایه چهارم سال گذشته در دماوند به‌علت آسیب زیاد از آموزش مجازی

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از پیش‌بینی ۵۸۷ کلاس آموزشی در مدارس دولتی دماوند برای سال تحصیلی جدید  اُفت معدل دانش آموزان پایه چهارم سال گذشته به‌علت آسیب زیاد از آموزش مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید حسینی در پنجمين نشست شورای آموزش و پرورش دماوند اظهار داشت: طبق روال هر سال در مدارس دولتی حدود 320 کلاس ابتدایی، 125 متوسطه اول و 142 کلاس متوسطه دوم پیش بینی شده است.

وی افزود: از 142 کلاس متوسطه دوم 62 شاخه نظری، 37 شاخه فنی و حرفه‌ای و 44 شاخه کار و دانش را به خود اختصاص دادند،‌ سال گذشته 312 کلاس ابتدایی داشتیم اما امسال 320 کلاس پر شده‌آند.

وی ادامه داد: امسال حدود 90 نفر از کارکنان آموزش و پرورش دماوند بازنشست می‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها مدیران و معاونان مدارس می‌باشند، 2 سال است که این چالش مطرح می‌شود اما اقدامی صورت نمی‌گیرد و اعتماد بین معلمان و وزاتخانه از بین رفته و یک موج منفی در جامعه ایجاد کرده است.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش به روش‌های مختلف غیر از تربیت معلمی موجب مشکلاتی شده و بسیاری از آموزش دیدگان تعهد معلمی ندارند.

حسینی تصریح کرد: جابجایی بسیاری در مدیران داشته‌ایم و 20 مدیر جابجا شدند که این نیز یک چالش است و تقریبا 20 تا 30 درصد مدیران مدارس جدید هستند که خود یک آسیب است.

وی عنوان کرد: حدود 600 دانش آموز تبعه به تازگی در حال اخذ کد هستند و هنوز به آنها کد نداده‌ایم، طبق یک دستورالعمل از دفتر مقام معظم رهبری هیچ دانش آموز لازم التعلیم نباید از عرصه تعلیم و تربیت بازبماند اما وزارت آموزش و پرورش دو سال زیربار نمی‌رفت و به آنها کد نمی‌داد و امسال آنها کد می‌گیرند لذا با موجی از دانش آموزان جدیدالورد به منطقه روبرو هستیم که عمدتا تبعه هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: در سال‌های گذشته در آرو نسبت تعداد دانش‌آموزان ایرانی به تبعه 5 به 1 بود که امروز این رقم برعکس شده است، ویلاسازی های مجاز و غیرمجاز آسیب‌های اجتماعی را در شهرستان موجب می‌شوند و به مرور در بافت فرهنگی شهرستان تغییراتی ایجاد می‌کند.

حسینی تصریح کرد: در یک مدرسه در سربندان حدود 25 دانش آموز پایه اولی وجود داشت اما این رقم امسال به 54 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: با مشاهده این موج جمعیتی دو مدرسه در آبسرد پیش بینی کردیم تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. توانسته‌ایم تا حدودی نیروی انسانی را تامین کنیم اما به برخی از مدارس نتوانستیم معاون تخصیص دهیم زیرا نیروی انسانی نداریم.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: دو سال گذشته 2100 دانش آموز در پایگاه‌ها مورد سنجش سلامت قرار گرفتند، سال گذشته این رقم 1700 نفر بود اما امسال دوباره افزایش پیدا می‌کند.

حسینی تصریح کرد: آسیب زیادی از آموزش مجازی دیدیم، علیرغم رعایت شدیدترین پروتکل‌ها اولین شهری که قرمز کرونایی شد دماوند بود و مدارس تعطیل شدند، دانش آموزان پایه چهارم سال گذشته آسیب دیدند و افت معدل‌ها را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: درخواست نیرو مورد باید پیگیری جدی شود و سرویس ایاب و ذهاب معلمان روستا باید مشخص باشد. با تمام تلاش‌های انجام شده ممکن است چندکلاس خالی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا