بخشدار مرکزی دماوند:

تأخیر در اجرای پروژه گردشگری دریاچه هویر به علت عدم همکاری محیط زیست و منابع طبیعی/ تخریب 1216 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دماوند

بخشدار مرکزی دماوند از تأخیر در اجرای پروژه گردشگری دریاچه هویر به علت عدم همراهی محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌هزار و 216 مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در بخش مرکزی دماوند انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری با اشاره به لزوم بازسازی بافت‌های فرسوده در بخش مرکزی دماوند اظهار کرد: در سال گذشته، مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی در خصوص تخریب و نوسازی بافت‌های فرسوده داشتیم و نشست‌هایی با شوراهای اسلامی و دهیاران در این راستا برگزار شد.

وی افزود: در این خصوص در سال گذشته، 25 مورد تسهیلات 25 میلیون تومانی از طریق بنیاد مسکن و 30 مورد تسهیلات 12 میلیون تومانی به متقاضیان به جهت تعمیر ساختمان و بناها پرداخت شد.

*60 درصد از بافت روستاهای بخش مرکزی دماوند فرسوده است

بخشدار مرکزی دماوند با بیان اینکه 60 درصد از بافت روستاها در این بخش فرسوده است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، این میزان تسهیلات به 40 میلیون تومان افزایش یافت که از ماه گذشته ابلاغ شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته، صد درصد افزایش تخریب در روستاهای بخش مرکزی دماوند داشتیم که شامل دیوارکشی و تخریب بناهای نیمه‌کاره بود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هزار و 216 مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در بخش مرکزی دماوند صورت گرفت که به لحاظ مساحت، 970 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

بخشدار مرکزی دماوند اشاره‌ای نیز به موضوع گردشگری دریاچه هویر داشت و اظهار کرد: این موضوع از سال گذشته در دستورکار بخشداری و دهیاری هویر قرار گرفت، اما متأسفانه به دلیل عدم همراهی دو نهاد محیط زیست و منابع طبیعی به تأخیر افتاد.

حیدری اضافه کرد: با این وجود، کمیته گردشگری و دهیاری هویر با پیشنهاد طرح توجیهی برای استفاده از دریاچه و ارائه امکانات، کارها را در دست اقدام دارد و پس از تصویب این طرح، قطعاً با کمک بخشداری، شورای بخش و دهیاری هویر به نتیجه می‌رسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا