رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند:

4 پروژه حوزه گردشگری در دماوند آماده بهره‌برداری است/ راه‌اندازی مجتمع خدماتی رفاهی بام هراز با اعتبار 3 میلیارد تومانی بخش خصوصی/ بیش از ۱۰ اقامتگاه بومگردی در سطح شهرستان دماوند ارائه خدمات می‌دهند

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه 4 پروژه حوزه گردشگری آماده بهره‌برداری است، گفت: مجتمع خدماتی رفاهی بام هراز با اعتبار 3 میلیارد تومانی بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

شهرام شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اقدامات این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: در حوزه گردشگری چهار پروژه تقریباً آماده وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: یکی از پروژه‌ها مجتمع خدماتی رفاهی بام هراز در محور هراز است که علاوه‌بر این سه اقامتگاه بومگردی آماده بهره‌برداری هستند که امیدواریم به‌زودی شاهد این اتفاق باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: مجتمع خدماتی رفاهی بام هراز در زمینی به مساحت پنج هزار متر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرحله بهره‌برداری می‌باشد، به‌جز پول زمین، تاکنون نزدیک به سه میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

شریفی ادامه داد: بام هراز بالاتر از منطقه هزار دشت است که برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرده و خدمات بین‌راهی، رستورانی، سرویس بهداشتی، پذیرایی را شامل می‌شود.

*رونق تولید با جذب سرمایه‌گذاران و توانمندسازی روستاییان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دماوند ایجاد می‌شود

وی گفت: امسال نیز سعی بر این است با جذب سرمایه‌گذاران و توانمندسازی روستاییان در گردشگری و صنایع‌دستی شاهد رونق تولید و ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی باشیم.

*سه اقامتگاه بومگردی در محله قاضی، فرامه و روستای آیینه‌ورزان آماده بهره‌برداری می‌باشد/ اقامتگاه‌های بومگردی در دماوند از خانه‌های قدیمی تشکیل شده‌اند

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان کرد: سه پروژه دیگر در شهر دماوند هستند که یک مورد در روستای آیینه‌ورزان است در دماوند یک بومگردی در محله قاضی و دیگری در محله فرامه آماده بهره‌برداری می‌باشد.

شریفی بیان کرد: هر دو مورد اقامتگاه بومگردی در دماوند از خانه‌های قدیمی تشکیل شده‌اند و در روستای آیینه ورزان به سبک قدیمی است.

*بیش از ۱۰ اقامتگاه بومگردی در سطح شهرستان دماوند ارائه خدمات می‌دهند

وی با اشاره به تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فعال در سطح شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ اقامتگاه بومگردی در حال ارائه خدمات هستند که اکثر آنها در محیط‌های روستایی قرار دارند، بسیاری از آنها برای رونق گرفتن آنها تبلیغات بسیاری انجام می‌دهند که رفت و آمد افراد به این مجتمع‌ها را بیشتر کرده است، این موضوع خود باعث ایجاد رونق اقتصادی در روستاها می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان کرد: در همه روستاهای فعال درخواست مجدد برای فعالیت در حوزه مذکور داده شده است و امیدواریم امسال با خیزش بیشتری نسبت به سال‌های قبل پیش برویم زیرا چندین طرح در روستاها در دست اجراست.

شریفی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه گردشگری شهرستان دماوند خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا