دادستان شهرستان دماوند:

پرونده ۶ هزار صفحه‌ای تخلفات شهر کیلان در دادسرای کارکنان دولت/ هر برگ پرونده میلیاردها تومان خسارت به کیلان است

دادستان شهرستان دماوند از پرونده ۶ هزار صفحه‌ای تخلفات شهر کیلان در دادسرای کارکنان دولت خبر داد و گفت: هر برگ پرونده میلیاردها تومان خسارت به شهر کیلان است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، محمد تقی تقی‌زاده در دیدار نوروزی با اهالی محلات شهر کیلان و روستای زیارت اظهار داشت: انتخاب شوراها یک موضوع بسیار مهم منطقه‌ای و شهرستانی است که لازم است همه دقت خاصی داشته باشند.

وی افزود: افرادی که برنامه خاصی برای عمران و آبادی روستاها و شهرها هستند، توصیه می‌کنیم کاندید انتخابات شوند.

*افرادی که در پی منافع شخصی و حزبی هستند به انتخابات وارد نشوند/ بررسی صورت حساب مالی دهیاری که زمین ۶ میلیاردی خریده بود

دادستان شهرستان دماوند گفت: اگر افرادی پی منافع شخصی، خانوادگی و حزبی باشند و در انتخابات شرکت کنند در هر مرحله‌ای از کار برخورد قانونی خواهند داشت.

تقی‌زاده گفت: یکی از دهیارها یک زمین ۶ میلیاردی خریده بود که وی را اظهار کردیم و صورت حساب مالی خواستیم که مبلغ خرید آن را از کمک کجا آورده است و این نتیجه هوشیاری مردم بوده است.

وی تصریح کرد: مردم روستاها باید بیلان و صورتحساب خرج‌کرد روستا که به عنوان امانت از سوی دولت در اختیار دهیار و شورا اسلامی روستاها است، را مطالبه کنند.

دادستان شهرستان دماوند عنوان کرد: منافع شخصی، خانوادگی و قومی و قبیله‌ای را در انتخابات دخالت ندهید و یک غریبه سالم و کاربلد خدمت بهتری را از یک آشنای فاسد یا کار نابلد انجام می‌دهد و باید به این دید به انتخاب نگاه کرد.

تقی‌زاده گفت: تهران امروز یک کلانشهر ١۵ میلیونی مصرف‌کننده است و اگر امروز اراضی کشاورزی روستاهای شهرستان دماوند هم ویلاسازی شود، پس از یک رونق ١٠ ساله در اقتصاد منطقه، بعد از آن شهر دماوند هم به یک تهران تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: حذف دلال‌ها و واسطه‌ها از چرخه تولید و سپردن بازاریابی آن به تعاونی‌های کشاورزی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی مستقیم به‌عنوان یکی از راهکارهای بالا رفتن سود کشاورز از تولید است.

دادستان شهرستان دماوند در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برخورد با کوه‌خواران در کیلان، خسارتی که افراد با نادانی به کیلان زده‌اند بیش از حد تصور است و پرونده کیلان ۶ هزار صفحه در دادسرای کارکنان دولت است که هر برگ آن میلیاردها تومان خسارت است.

تقی‌زاده گفت: در یک نمونه در زمینی که گزارش خاک شناسی آن اجازه ساخت نمی‌داد، یک تالار با هزینه بالا ساخته شده است و بعد از چند سال تالار نشست کرده است.

وی افزود: در موردی دیگر زمینی را برای شهرک‌سازی تسطیح کرده‌اند و نهایتاً با هزینه خاک‌برداری کل زمین همراه ٢٠٠ میلیون تومان به پیمانکار داده‌اند که هم زمین را داده و هم ٢٠٠ میلیون به شهرداری خسارت وارد کرده است.

دادستان شهرستان دماوند بیان کرد: در موردی دیگر تعاونی متعلق به نفت با تصور الحاق به بافت و توسعه زمین‌ها، تخلفاتی صورت گرفته بود.

تقی‌زاده ادامه داد: علت طولانی شدن پرونده شهر کیلان، تعدد موضوعات است که باید به کارشناس قضایی توضیح داده شود و دستگاه قضا از کنار آن عبور نکرده است.

*از عملکرد شهردار و شورای شهر کیلان به شدت ناراضی هستم

دادستان شهرستان دماوند بیان کرد: در برخی از عملکردهای شهرداری کیلان و صدور جوازها قانون رعایت نمی‌شود و به شدت از عملکرد شهرداری و شورای شهر کیلان ناراضی هستم.

تقی‌زاده گفت: یکی از تخلفات شهرداری کیلان این است که حریم انهار و رودخانه‌ها را برای صدور جواز رعایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط حریم نهر را با خاکریزی جابجا کردند تا زمین خود را توسعه دهیم.

*مسکن جوانان آرو یا وادان پس از واگذاری به غیربومی‌ها فروخته شده است

دادستان شهرستان دماوند درخصوص پاسخ به سوالی مبنی بر مسکن جوانان کیلان، اظهار کرد: مسکن جوانان آرو یا وادان را بررسی کنید که زمین ملی برای آن اختصاص داده شده است؛ هر چند ٩٠ درصد آن به بومی واگذار شده بود ولی امروز ٩٠ درصد آن فروخته شده است و بومیان صاحب زمین نیستند.

تقی‌زاده افزود: حال این سوال مطرح است که اگر نیاز به این زمین نبوده است، چرا زمین گرفته شده است و اگر نیاز بوده چرا فروخته شده است.

*تا پایان سال ١۴٠٠ کلیه اسناد کاداستر شهرستان دماوند تهیه می‌شود

دادستان شهرستان دماوند در خصوص سوالی مبنی بر اختلاف ملکی بین ادارات و املاک دیم‌زار مبنی بر ملی اعلام شدن اراضی، این موضوع باید در دادگاه با بررسی اسناد و مدارک صورت بگیرد.

تقی‌زاده گفت: درخصوص تعیین حدود اراضی یا سند کاداستر، تا پایان سال ١۴٠٠ کلیه این اسناد در سطح شهرستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا