پانزدهمین مرحله کمک‌های مؤمنانه در شهرستان دماوند به‌مناسبت هفته بسیج/ 1000 بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان دماوند توزیع می‌شود

صبح روز دوشنبه، به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج پانزدهمین مرحله کمک‌های مومنانه در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، این مراسم که در محل مدرسه خواهران بابایی برگزار گردید، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند، تقی‌زاده دادستان شهرستان دماوند، جمعی از مسئولین ادارات و بسیجیان حضور داشتند.

سرهنگ غلامرضا نجفی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند اظهار داشت: پانزدهمین مرحله کمک‌های مومنانه در سطح شهرستان دماوند همزمان با آغاز هفته بسیج در سال 1401 شروع شده و امید است با رویکرد کمک مجموعه‌های خیرین در موسسات خیریه در شهرستان هم افزایی ایجاد شود.

وی افزود: در این مرحله تلاش داریم با هم افزایی موسسات خیریه و بسیج از طریق اداره آموزش و پرورش به دانش‌آموزان نیازمند پرداخته شود، البته این ۱۰۰۰ بسته معیشتی از طریق سایر مجموعه‌ها و پایگاه‌های بسیج و مساجد نیز توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند تصریح کرد: کل نیازمندان تحت پوشش شهرستان از بانکی که در سال گذشته شکل گرفت بین کمیته امداد، بهزیستی، مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد مجموعا 6000 نفر شد که پس از تقاطع گیری 4500 نفر نیازمند در سطح شهرستان شناسایی شدند و بسته‌ها بر اساس اولویت بندی و سطح بندی طی هر مرحله بین آنها توزیع می‌شود.

*130 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان دماوند برگزار می‌شود/ مرمت و نوسازی 11 خانه محرومین در شهرستان دماوند

نجفی در خصوص برنامه‌های شاخص هفته بسیج ادامه داد: برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که اجتماع بسیجیان، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج در دو گام محلی و شهرستانی، ویزیت رایگان بیماران و مرمت و بازسازی خانه‌های محرومین که 11 مورد در دست اقدام می‌باشد، از برنامه‌های شاخص این هفته به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: شعار امسال ما “بسیج خدمتگذار مردم” است و تلاش کردیم که خدمت رسانی در انجام برنامه‌ها بیشتر باشد که در این راستا مرمت 11 خانه محرومین با همکاری و تعامل با کمیته امداد و بهزیستی و موسسات خیریه صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند با بیان اینکه بیش از 130 عنوان برنامه آماده اجرا در هفته بسیج می‌باشد، بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، یادوارده شهدا، تجلیل از بسیجیان، مسابقات ورزشی و فرهنگی، اردوهای علمی و زیارتی و … برخی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در هفته بسیج هستند.

نجفی در خصوص تدابیر بسیج برای ایجاد امنیت در شرایط کنونی جامعه گفت: قطعا در شرایط ناآرامی بسیج مانند بقیه موضوعات و مشکلات از جمله سیل و زلزله و… که در میدان حاضر می‌شود، در این شرایط نیز نقش دارد و ایجاد امنیت و آرامش از وظایف ذاتی بسیج است.

وی اظهار داشت: با حضور مسئولان و شناسایی و رصد و پیشگیری برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنیم، تا کنون در شهرستان اتفاق خاصی نیافتاده است و با همت و تعامل همه مجموعه‌ها از جمله شورای تامین، نیروی انتظامی، فرمانداری، بسیج، مجموعه قضایی، اداره اطلاعات و… امنیت حاصل شده و تحرکات خاصی را شاهد نبوده‌ایم.

*نقش بسیجیان از همان دوران انقلاب در همه مراحل و در همه جا پررنگ بوده است/ دهه هشتاد و نودی‌های ما با عشق و علاقه به امام زمان خود پای صحنه حاضر می‌شوند

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: نقش بسیجیان از همان دوران انقلاب در همه مراحل و در همه جا پررنگ بوده است، این نیرو با شکل گیری از آحاد مردم در اقصی نقاط کشور برای کمک دهی و ایجاد نظم و آرامش و امنیت و اقتدار ایران 43 سال پای کار و در کنار مردم بوده است.

وی افزود: در مساله کرونا که همه می‌ترسیدند در کنار هم قرار گیرند و در دل جامعه باشند تا به همنوعان خود کمک کنند بسیجیان با از خود گذشتگی پای کار بوده و در خدمات درمانی و کمک‌های معیشتی کمک‌حال مردم بودند تا کرونا را باهم شکست دهیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در حادثه سیل نیز بسیجیان شبانه روز در کنار سیل زده‌ها بودند و تا آخرین لحظه بدون هیچ چشم‌ داشتی به آنها کمک کردند؛ امروز نیز در برقراری آرامش و امنیت برای همشهریان شبانه روز تلاش می‌کنند تا کسی نتواند امنیت و آسایش را از مردم سلب کند.

طاهرخانی تصریح کرد: دشمنان نظام از حرکت‌های ما حتی از سرود سلام فرمانده که توسط دانش آموزان اجرا می‌شود وحشت دارند چرا که این سرود در قلب خاورمیانه و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی نفوذ کرد و این ترس در دشمنان نظام را در قالب ایجاد ناامنی‌ها از سوی مزدوران داخلی شاهد هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانند ببینند که دهه هشتاد و نودی‌های ما با عشق و علاقه به امام زمان خود پای صحنه حاضر می‌شوند و این حماسه‌ها را شکل می‌دهند.

طاهرخانی بیان کرد: مردم شهرستان با شرکت در راهپیمایی بزرگ 13 آبان امسال حماسه‌هایی خلق کردند و این حضور به ویژه در دماوند بی نظیر و با هجمه تبلیغات شوم دشمنان بسیار معنا دار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا