شهردار دماوند:

پارک‌های حاشیه‌ای در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند با اجرای طرح پارکومتر ساماندهی می‌شود/ نارضایتی شهروندان از انسداد دوربرگردان‌ها در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند

شهردار دماوند با بیان اینکه پارک‌های حاشیه‌ای در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند با اجرای طرح پارکومتر ساماندهی می‌شود، گفت: شهروندان از انسداد دوربرگردان‌ها در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند نارضایتی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری در نشست شورای ترافیک استان تهران مشترک با شهرستان دماوند اظهار داشت: بیش از یک سال است که شهرداری با بحث حاشیه‌ای بلوار آیت الله خامنه‌ای درگیر است، برای حل این معضل قرار بر ایجاد پارک و متر برای خودروهایی که در حاشیه این بلوار پارک می‌کنند، بود.

وی ادامه داد: در این راستا طرح مد نظر تهیه و قراردادی نیز برای ایجاد پارک و متر منعقد شد اما نهایتاً به دلیل اینکه این بلوار محور اصلی تردد می‌باشد دستور داده شد که در شورای ترافیک استان مطرح شود که علیرغم تهیه طرح در حوزه حمل و نقل این طرح مورد موافقت قرار نگرفت.

صفری گفت: بلوار آیت الله خامنه‌ای مسیری است که تهران را به شهرهای شمال کشور متصل می‌کند و همان‌طور که استحضار دارید در ایام تعطیل با ترافیک سنگینی همراه می‌شود.

شهردار دماوند در خصوص علت این ترافیک سنگین بیان کرد: عرض هر باند این بلوار بین 13 تا 14 متر می‌باشد که در هر باند 3 تا 4 خط عبوری می‌توان تعریف کرد و اگر یکی از این خطوط عبوری به پارک حاشیه‌ای اختصاص یابد 2 تا 3 خط عبوری برای حرکت دیگر خودروها آزاد می‌شود.

وی افزود: خطوط حرکتی به تعداد 3 خط از پلیس راه آغاز می‌شود و مسیر اصلی ورودی شهر وقتی به فضای شهری که خود شامل سه خط عبوری است وارد می‌شود با یک ترافیک سنگین مواجه می‌گردد که علت اصلی آن وجود حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی قوی شهر دماوند در کنار این بلوار می‌باشد که باعث ایجاد پارک‌های حاشیه‌ای شده و خط عبوری مفید این بلوار را از سه خط به یک خط تبدیل کرده و اجازه تردد نمی‌دهد.

صفری به احداث کمربندی اشاره کرد و گفت: سال‌های بسیاری است که طرح احداث کمربندی ارائه شده اما به دلیل آنکه به لحاظ اقتصادی هزینه بر می‌باشد تاکنون ساخته نشده و در حال حاضر بلوار آیت الله خامنه‌ای نقش این کمربندی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی در حوزه حمل و نقل با آن مواجهیم که بسیار هم مسئله مهمی است سوخت مصرفی خودروها در ترافیک می‌باشد که در صورت محاسبه عدد قابل ملاحظه و سنگینی می‌شود.

شهردار دماوند گفت: برخی از هموطنان ما در این مسیر حدود 30 تا 40 دقیقه معطل می‌شوند که این مسئله برای شهرداری نیز با در نظر گرفتن هویت شهری دماوند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی تاکید کرد: شهروندان دماوند همواره گلایه دارند از این مسئله، از طرفی پلیس راهور نیز ورودی شهر را می‌بندد و ترافیک را به دوربرگردان‌های پایین‌تر هدایت می‌کند که شهروندان نیز باید این مسیر طولانی و زمان بر را برای ورود به شهر طی کنند، این مسئله هویت شهری را از دماوند گرفته و ترافیک را مسئله مهم‌تری قلمداد می‌کند که در واقعیت نباید این‌گونه باشد.

این مقام مسئول به ایجاد پارکومتر در حاشیه بلوار آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایجاد پارکومتر برای خودروهایی که قصد توقف دارند زمان و طرز صحیح پارک کردن را تعیین می‌کند تا از طرف دیگر تعداد خط‌های عبوری نیز افزایش یابد و معضلی که سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مرتفع گردد.

شهردار دماوند در رابطه با ایجاد دوربرگردان های این مسیر توضیح داد: با توجه به مقید کردن شهرداری دماوند برای ایجاد دوربرگردان در این مسیر تردد، با کمک مشاور دوربرگردانهایی استاندارد تعریف شده که معضل ترافیک ناشی ازعبور هموطنان عزیز از شهر دماوند بدون ایجاد خللی بر طرف شود.

عباس صفری خاطر نشان کرد: در برخی موارد که نمی توان معضلات این چنینی را به طور کامل حل کرد حداقل باید 70درصداز آن را از طریق همین راه حل های کوتاه مدت کاهش داد.

*احداث تقاقطع غیرهمسطح در بلوار ایت‌الله خامنه‌ای ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی ادامه داد: شهرداری قصد دارد پل ورودی شهر را به تصویب شورای ترافیک برساند، این پل در تقاطع بلوار بعثت و آیت الله خامنه‌ای در حال طراحی است و هزینه‌ای که برای احداث این پل تخمین زده‌ایم حدود 20 میلیارد تومان می‌باشد که شهرداری دماوند این مبلغ را هزینه می‌کند تا دسترسی به داخل شهر تصحیح گردد.

صفری در رابطه با دیگر اقداماتی که شهرداری در راستای حل این معضل انجام داده، عنوان کرد: یک تقاطع هندسی در خیابان سپاه نیز تعریف شده که دو راست‌گرد ورودی و خروجی دارد، خودروهایی که قصد ورود به خیابان سپاه را داشته یا آن دسته که قصد خروج دارند از طریق راست‌گردها وارد و خارج می‌شوند تا تقاطع ضربدری ایجاد نشود.

وی افزود: علاوه بر این شهرداری بالاتر از پل شلمبه جهت تعریض و آسفالت خیابان شهید طهماسبی نزدیک به 7 تا 8 میلیارد تومان هزینه صرف کرده تا در جهت از بین بردن این معضل کمک کرده باشد.

شهردار دماوند گفت: به طور کل آن‌قدر که حل معضل ترافیک بلوار آیت الله خامنه‌ای برای شهرداری دماوند هزینه ایجاد کرده اگر شهرداری با هزینه خود اقدام به ساخت کمربندی می‌کرد این مسئله به طور کامل برطرف می‌شد.

وی گفت: پروژه‌های مهم شهرداری پل ورودی شهر، پارکومتر و دوربرگردان‌های استاندارد می‌باشد که همان‌طور که عنوان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا