فرماندار شهرستان دماوند:

توسعه خانه بهداشت روستای مراء دماوند تا پایان سال جاری در دستور کار است/ درمانگاه قدیمی کیلان به محل جدید منتقل می‌شود

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه توسعه خانه بهداشت روستای مراء تا پایان سال جاری در مکان جدیدی در دستور کار است، گفت: پایگاه انتقال خون در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند در آینده‌ فعال می‌شود.

مجید صفری در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه بهداشت روستای مراء در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: اعتبار ساخت این خانه بهداشت بیش از 600 میلیون ریال بوده است که شامل اعتبارات بهداشت و اغلب کمک‌های خیرین می‌باشد و علاوه بر این دهیاری، شورا و بخشداری نیز در این زمینه نقش داشته‌اند.

وی افزود: در روستای مراء به دنبال این هستیم که با جابجایی یک قطعه زمین خانه بهداشت بزرگتر و وسیع‌تری را در اواخر امسال بسازیم و این مکان به عنوان یک کانون بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: روستای مراء از ویژگی‌هایی همچون نزدیکی به شهر و برخورداری از چند شهرک در اطراف برخوردار است که اگر در حوزه بهداشت تقویت شود تا حدودی از مراجعات بهداشتی درمانی مردم به شهرستان دماوند کاسته می‌شود.

صفری عنوان کرد: اهالی این روستا در مشارکت در امور خیر جزو روستاهای پیشگام است و در کمک به سیل زدگان نیز کوتاهی نکردند.

وی اضافه کرد: در خانه بهداشت خدمات مراقبتی بهداشتی همچون چکاپ نوزادان و زنان، سالمندان، میانسالان، بارداری و… انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: وقتی چنین خانه بهداشتی در مرا ساخته می‌شود دیگر نیازی به رفت و آدم‌های مردم روستا به شهر نیست و این مهم در کاهش ترافیک نیز مؤثر است.

*درمانگاه قدیمی کیلان به زودی به محل جدید منتقل می‌شود/ درخواست مردم شهر کیلان به جدیت پیگیری می‌شود/ فعالیت 6 کانون بهداشت سلامت در شهرستان دماوند

وی ادامه داد: در سطح شهرستان 6 کانون بهداشت سلامت فعالیت میکند، تلاش بر این است که روستاهایی که تمرکز جمعیتی بهتری دارند به سمت کانون بهداشت سلامت که خدمات بهتری دارند سوق داده شوند.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص برنامه‌های شهرستان دماوند در هفته سلامت گفت: درمانگاه قدیمی کیلان به زودی به محل جدید منتقل می‌شود، این موضوع از خواسته‌های مردم کیلان است و به جدیت پیگیری می‌شود.

صفری با اشاره به تکمیل حضور شبکه بهداشت آبسرد از برنامه‌های هفته سلامت عنوان کرد و گفت: در رابطه با بیمارستان آبسرد و نقشه‌های آن با دانشگاه شهید بهشتی به توافق رسیده‌ایم، امید است با ابلاغ نهایی آن در این هفته قراری برای استارت کار داشته باشیم.

*موافقت دانشگاه شهید بهشتی با طرح نقشه‌های احداث بیمارستان در شهر آبسرد/ پیشرفت 95 درصدی توسط اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند/ پایگاه انتقال خون در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند فعال می‌شود

وی عنوان کرد: قصد داشتیم که اورژانس بیمارستان فاطمه زهرا (س) در دماوند را در هفته بهداشت به بهره‌برداری برسانیم، اما در حال حاضر بیش از 95 درصد عملیات ساخت آماده است و تا 30 روز کاری قطعاً به اتمام می‌رسد.

فرماندار دماوند ادامه داد: این بیمارستان یک اورژانس نمونه کشوری است، زمان یک ساله برای این موضوع گذاشته شده و دارای تجهیزات کاملی است و پایگاه انتقال خون آن نیز فعال می‌شود و پیش بینی‌های لازم دیگر به عمل آمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا