رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند:

وجود 11 مجتمع گردشگری در شهرستان دماوند/ مجموعه‌های اقامتی در دماوند ماهانه 500 نفر گردشگر را پذیرش می‌کنند/ نخستین و تنهاترین سایت پرواز بالن شرق استان تهران در دماوند وجود دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند از وجود 11 مجتمع گردشگری در شهرستان دماوند و پذیرش ماهانه 500 نفر گردشگر در مجموعه‌های اقامتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهرام شریفی با اشاره به لزوم توجه به موضوع گردشگری در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 11 مجتمع گردشگری در شهرستان دماوند وجود دارد که 9 مجتمع به صورت بوم‌گردی و 2 مجتمع به صورت هتل و مهمانپذیر در روستاهای ساران، خسروان، مومج و غیره در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه 20 پروژه دیگر در این زمینه در حال اجرا است، بیان کرد: نخستین و تنهاترین سایت پرواز بالن در شرق استان تهران وجود دارد که در حال اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت است همچنین مزرعه گردشگری خورشید در روستای محمودیه نیز در حال تکمیل است که تاکنون در سه ماهه آغاز فعالیت خود 16 هزار بازدیدکننده از نقاط مختلف داشته که به عنوان نخستین مزرعه گردشگری ایران معرفی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با اشاره به توریستی بودن این شهرستان و حضور گردشگران داخلی و خارجی تصریح کرد: یکی از نکات مهم حضور گردشگران خارجی در دماوند این است که در ماه گذشته مجتمع بوم‌گردی خسروان پذیرای گردشگران فرانسوی و آلمانی بود و در هفته‌های آینده نیز پذیرای گردشگرانی از کشور برزیل است.

شریفی ادامه داد: وجود ظرفیت‌های گردشگری از جمله سایت پروازی پاراگلایدر، پیست اسکی، وجود دو دریاچه و غیره ما در وضعیت مناسبی قرار داده است که باید توجه بیشتری به این ظرفیت‌ها داشت همچنین از نظر اقامتی نیز دارای وضعیت خوبی هستیم به طوری که در یکی از مجموعه‌های اقامتی در دماوند ماهانه 500 نفر پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع بوم‌گردی در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بوم‌گردی یکی از مواردی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری کم و مبتنی بر همان ساختار سنتی و فیزیکی با مرّمت خانه‌های قدیمی جاذبه‌هایی را برای گردشگران به وجود آورد که علاوه بر معرفی روستاها و ایجاد اشتغال در شهرستان گردشگران نیز در بحث اقتصادی می‌توانند اقامت ارزانی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا