دادستان شهرستان دماوند:

ابهام در واگذاری یک زمین ٨٠ هکتاری با موقعیت عالی در دماوند به یک موسسه آموزشی و دانشگاهی/ تصرف بیش از واگذاری و محرز نبودن کاربری زمین از دیگر مشکلات در خصوص این زمین بود/ دماوند دیگر زمینی برای واگذاری به طرح‌های توسعه‌ای برای نسل‌های آینده ندارد

دادستان شهرستان دماوند از ابهام در واگذاری یک زمین ٨٠ هکتاری با موقعیت عالی در این شهرستان به یک موسسه آموزشی و دانشگاهی خبر داد و گفت: شهرستان دماوند دیگر زمینی برای واگذاری به طرح‌های توسعه‌ای برای نسل‌های آینده ندارد.

حسن ابراهیمی بسابی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در منطقه‌ای از دماوند یک قطعه زمین ظاهراً واگذار شده که متصرفین در حال حصارکشی آن بودند، این زمین بکر و تقریباً پیشانی شهرستان دماوند است و دادستانی جهت حفظ حقوق عامه و بیت‌المال با متصرفین برخورد کرده است.

وی افزود: متأسفانه زمین مذکور با اقدامات غیر کارشناسی و بی‌هدف از سوی یکی از ادارات به موسسه آموزشی واگذار شده که این موسسه نیز هنوز مشخص نیست که غیرانتفاعی یا دولتی است.

دادستان شهرستان دماوند گفت: این پرونده در دست بررسی است و از آنجا که ابهاماتی در نحوه واگذاری زمین به موسسه آموزشی وجود دارد، دستور توقف هر گونه واگذاری یا نقل و انتقال و تصرف به شهرداری و اداره مربوطه صادر شد تا اسناد و اهداف واگذاری و هویت واقعی متصرفین بررسی شود.

ابراهیمی بسابی بیان کرد: اقدامات خوبی جهت پیشگیری از واگذاری صورت گرفته است و بنا به دستوری که به ادارات و کمیسیون‌های مربوطه صادر شده، درخواست توقف هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این متصرف یا متصرفین زمین را بیش از اندازه‌ای که واگذار شده تصرف کرده‌اند و نیز کاربری آن را هنوز محرز نکرده‌اند، از سوی دیگر متصرف هنوز مشخص نیست که چه کسی است و برای چه کاربری می‌خواهد زمین را استفاده کند.

دادستان شهرستان دماوند بیان کرد: دادستانی به دلیل ابهامات موجود دستورات قضایی را صادر کرده و برای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال اقدامات پیشگیرانه و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

ابراهیمی بسابی عنوان کرد: پیگیر این هستیم که اگر زمین به ناحق واگذار شده آن را به بیت‌المال و مردم بازگردانیم، دماوند دیگر زمینی برای واگذاری به طرح‌های توسعه‌ای نسل‌های آینده ندارد و زمین مذکور به بهترین شکل می‌تواند بیانگر هویت دماوند باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند بین دو کوه و تقریباً داخل دره‌ای واقع شده که توسعه آن ناچارا به سمت کوه رفته و منابع طبیعی را از بین می‌برد، از سوی دیگر نسل‌های آینده نیاز به منابع و ذخیره آنها برای آیندگان دارد.

دادستان شهرستان دماوند بیان کرد: کاربرد مراکز آموزشی و دانشگاه‌های موجود از نظر جذب دانشجو رو به تنزل است، بنابراین احتیاجی به توسعه در این زمینه نیست و در صورت نیاز باید به اندازه رفع نیاز اقدام شود.

ابراهیمی بسابی در پایان گفت: حدود 80 هکتار از مساحت این زمین واگذار شده در حالی که به رویت بیش از 80 هکتار تصرف شده و این موضوع باعث افزایش حساسیت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا