همزمان با آغاز هفته‌ محیط زیست صورت گرفت؛

پایش و بررسی عملکرد 15 واحد شن و ماسه کوهی در دماوند و رودهن/ نظارت‌بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین دماوند و رودهن هر 6 ماه یک‌بار 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند از پایش و بررسی عملکرد واحدهای شن و ماسه کوهی و نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی در هفته‌ محیط زیست خبر داد.

محمد فریدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با شروع هفته‌ محیط زیست، عملکرد 15 واحد شن و ماسه کوهی در شهرستان دماوند و رودهن مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که واحدهای شن و ماسه‌ی کوهی بایستی در چهارچوب رعایت ضوابط و قوانین زیست محیطی به فعالیت خود بپردازند، برای تمامی واحدهایی که فاقد پایش خود اظهاری بودند اخطاریه صادر گردید و در صورتی که نسبت به انجام پایش واحد خود اقدام نکنند تخطی از قوانین محسوب شده و طبق قانون صنایع آلاینده محسوب می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند گفت: همچنین در این هفته کارشناسان محیط زیست این شهرستان با حضور در مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین شهرستان دماوند و رودهن بر نحوه‌ی عملکرد این واحدها نظارت داشتند.

فریدی خاطرنشان کرد: بررسی دستگاه‌های این مراکز در هر 6 ماه یک‌بار توسط شرکت‌های معتمد، رعایت استانداردها و عدم صدور معاینه‌ فنی برای خودروهایی که مشکل دارند از جمله اقداماتی است که مراکز معاینه‌ی فنی ملزم به رعایت آن می‌باشند.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که مطابق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، استفاده از وسایل نقلیه موتوری که بیش از حد مجاز مقرر دود و آلوده کننده‌های دیگر وارد هوای آزاد نمایند ممنوع است و همچنین دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف هستند در مراکز مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست که توسط شهرداری‌ها ایجاد می‌گردد هر ساله تحت آزمایش و معاینه قرار داده شوند و گواهینامه مبنی بر رعایت حد مجاز آلودگی را دریافت نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا