یادداشت مهمان/ رضا عیوضی؛

همه سپاهی هستیم

آنچه در زیر می‌خوانید نوشتاری است از «رضا عیوضی»، عضو انجمن علمی تخصصی حقوق شهرستان دماوند که در پایگاه خبری تارود دماوند به عنوان یادداشت مهمان جهت آگاهی عموم مردم مورد انتشار قرار گرفته است:

بازبینی تاریخ جنگ هشت ساله نشان می‌دهد که سپاه پاسداران در جنگ با دشمنان بزرگتر اقدامات بزرگتری انجام می‌دهد که همچون استخوانی در گلو آمریکا و متحدانش را آزار می‌دهد و تجربه ثابت کرده است که آمریکا در خاورمیانه فقط و فقط متحد اسرائیل است.

هنوز حماسه شهید مهدوی فرمانده قایق‌های تندرو در خلیج فارس در جریان جنگ نفت‌کش‌ها و نبرد با رزم ناوهای آمریکایی در خاطره‌ها مانده است؛ هنوز خاطره اسارت ناوبان‌های آمریکایی را که ذلیلان دست‌ها را بالا برده و مثل یک کودکی گریه می‌کردند از یاد آنها نرفته است.

سپاه کارنامه درخشانی از حماسه، رشادت و ایثار در خارج از مرزها در کارنامه دارد؛ گذر از حماسه‌سازانی چون شهید احمد کاظمی، مهدی باکری، محمود کاوه، حسین خرازی که همین بزرگ‌ترین ارتش عربی را که دنیا پشتش بود به خاک مالیدند فارغ از نتیجه جنگ مگر می‌شود، فراموش کرد.

تصرف دژهای هلالی و افسانه‌ای شلمچه در نبرد کربلای 5 و تصرف فاو پس از عبور از اروند خروشان در زمستان 1364 به خیال هیچ بنی بشری نمی‌گنجید و رسیدن به دروازه‌های بصره و العماره و اتوبان بصره، بغداد که در نتیجه دنیا به دست و پا افتاد و قطعنامه 598 را که متضمن پذیرش بخشی از حقوق و تثبیت مرزهای 1975 ایران بود از تصویب شورای امنیت سازمان ملل گذراند.

تنها بخشی از آن حماسه بی‌بدیل است امروز نیز سپاه درگیر دشمنی به مراتب خطرناک‌تر از صدام که دامن خاورمیانه را گرفته است، اگر نبود مدیریت فرماندهی و رشادت و جانبازی سپاه تکفیری‌های داعش در شهرهای کشور رژه می‌رفتند و هیچ‌کسی هم جلودارشان نبود.

حضور مدبرانه سپاه و مجاهدانی از عراق، سوریه، افغانستان و لبنان نفس‌های داعش علی‌رغم میل آمریکا به شماره انداخت و دولت تروریستی در عراق و سوریه سقوط کرد، امروز بیش از یکصد و پنجاه هزار بمباران هوایی عربستان مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده است و ترامپ با ملک سلمان رقص شمشیر می‌کند.

این است معنای مبارزه با تروریسم از نظر حاکمان کاخ سفید امروز، ترامپ به دنبال الحاق جولان اشغالی به اسرائیل و انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس است و یادمان نرفته است در جریان جدایی بحرین سرزمین 6000 ساله مادریمان که با خیانت محمدرضا شاه پهلوی انجام شد انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها چه شیطنت‌هایی را بازی نکرده‌اند که حاصل آن جدایی بخشی از سرزمین مادریمان بود در حالی که خود انگلیسی‌ها بر سر جزایر مارگیناس متعلق به آرژانتین سال‌ها جنگیدند.

با گرامیداشت شهدای عزیز مدافع حرم و بالأخص شهید والامقام اسماعیل ملت ایران محسن حججی، دشت چالدران، جای جای تنگسیر، ناو پیکان جوشن و سهند و سبلان، عباس دوران‌ها، حسین فهمیده‌ها، محمود کاوه‌ها به ترامپ و دار و دسته‌اش یاد خواهند داد که نام ایران را با احتیاط یاد کنند که ایران اگر ایران است برتر از ویتنام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا