امام جمعه دماوند:

نفوذ ایران در خاورمیانه حاصل عملکرد دشمنان است/ اقتصاد ایران با کمک دانش فنی و تولید بومی شکوفا خواهد شد

امام جمعه دماوند با بیان اینکه نفوذ ایران در خاورمیانه حاصل عملکرد دشمنان است، گفت: اقتصاد ایران با کمک دانش فنی و تولید بومی شکوفا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه نماز جمعه این هفته شهر دماوند، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: خدا را شاکریم که مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام امسال هم با شکوه فراوان در سراسر جهان برگزار شد.

وی افزود: عاشورای امسال همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان را به شبکه بین‌المللی مقاومت پیوند داد حزب الله لبنان و انصارالله یمن، حشب الشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه فاطمیون زینبیون و حیدریون افغانستان و پاکستان مصادیق تحقق گفتمان عاشورایی از خود گذشتگی و ایثار هستند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: نکته جالب این است که همه این سازمان‌ها و تشکل‌ها رهبر خود را حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌دانند و ما باید بر این نعمت بزرگ خداوند را سپاس بگوییم.

فتاح دماوندی گفت: سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا به نکته مهمی اشاره کرد، وی گفت؛ هر جنگی علیه ملت ایران جنگ علیه مقاومت خواهد بود و ما بی‌طرف نخواهیم گفت جنگ علیه ایران پایان اسرائیل و پایان رویاهای آمریکا محسوب می‌شود سید حسن گفت امام خامنه‌ای فرمانده مقاومت ایران قلب محور مقاومت و قدرتمندترین‌ها می‌خوانند به تمام جهان می‌گوییم که امام ما و صید ماه و حسین ما در این زمان الله خامنه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران و غرب و جوهره این محور می‌باشد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر مقتدا صدر که یکی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور عراق است در کنار سردار سلیمانی در حسینیه امام خمینی در کنار رهبر معظم انقلاب حضور پیدا می‌کند معنای عکس در کنار هم قرار گرفتن سردار سلیمانی و مقتدا صدر در حضور رهبر انقلاب را ترامپ ملک سلمان و نتانیاهو خوب می‌فهمند تأثیر این عکس کمتر از حمله موشکی به تل‌آویو نیز آن سوی دنیا جان بولتون در کنار می‌شود و در این سوی دنیا مقتدا صدر به دیدار رهبر ما می‌آید این یعنی ضربه به پیکره مثلث غربی عربی عبری.

امام جمعه دماوند بیان کرد: اخراج جان بولتون از کاخ سفید نشانه‌ای از سقوط نظام سلطه و صعود محور مقاومت است از طرف دیگر محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن خطاب به رهبر ما می‌گوید ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام و ولایت امیرالمؤمنین می دانیم از طرف دیگر اعلام می‌کند که ما خود را در خط مقدم حمایت از ایران می دانیم و جان‌بولتون آرزو داشت نظام ایران را ریشه کن کند اما خودش ریشه کن شد بقیه سران آمریکا همه میگن عاقبت را خواهند دید.

فتاح دماوندی با بیان اینکه ایران از افغانستان تا لبنان نفوذ دارد افزود: نفوذ ایران در خاورمیانه حاصل عملکرد دشمنان ما است و ۱۵ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد آمریکا از تمام گزینه‌های خود برای اعمال فشار حداکثری به ایران استفاده کرده است اما اکنون ما فرآیند رشد اقتصادی را دنبال می‌کنیم و فرسایشی شدن جنگ اقتصادی آمریکا با ایران تحریم‌ها را کم اثر می‌کند و هر چه زمان مقاومت ما طولانی‌تر شود به نفع ما و به ضرر آمریکا است که اقتصاد ایران با کمک دانش فنی و تولید بومی شکوفه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اقتصاد ما بزرگ بودن اندازه دولت نیست بلکه ناکارآمدی بدنه اداری دولت مشکل ما است افزود: دست و پاگیر بودن قوانین راه‌اندازی تولید و پیچ و خم‌های اداری اشکال اقتصاد ما است، واردات بی رویه و قاچاق کالا سبب رکود نسبی تولید شده و بهره‌وری از ظرفیت‌های داخلی را کاهش داده است.

امام جمعه دماوند دادن مجوز برای تأسیس بانک‌های جدید و شرکت‌های لیزینگ و مشاغل کاذب را به نوعی افزودن مشکلات دانست و گفت: مشکلات اقتصادی ما باید به صورت علمی حل شود چرا از تجربیات کشورهای دیگر که موفق هستند استفاده نمی‌کنید از اینکه بعضی افراد با موج سواری اقتصادی یک شبه پولدار بشوند به دلیل ضعف مدیران اقتصادی دولت است اینکه مردم فشار اقتصادی را تحمل کنند و عده‌ای سودجو شکم خود را از مال حرام پر کنند روند نظام اسلامی نیست و نظارت ضعیف و بی خیالی برخی مسئولین سبب بروز این موارد و قوت گرفتن اختلاس گران می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا