نرخ جدید قیمت قالیشویی در شهرستان دماوند از سوی اتحادیه اعلام شد

نرخ جدید قیمت قالیشویی از سوی اتحادیه اتحادیه صنف پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند اعلام شد.

حسن هاشمی، رئیس اتحادیه صنف پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: قالیشویی جزء اصناف حساس است، زیرا متولیان خدمات‌دهی با ورود به منازل مسکونی با خانواده‌ها سر و کار دارند و نیز باید تا زمان تحویل فرش‌ها حفاظت و مراقبت خوبی از آنها توسط قالیشویان صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به دلایلی و مشکلاتی که در سنوات گذشته شاهد بودیم از شهروندان خواستاریم قالی‌های خود را حتماً به کسانی به سپرند که دارای مجوز و پروانه کسب هستند که در شهرستان دماوند مراکز قالیشویی با عنوان پردیس، صادقی، البرز، ممتاز، گل سرخ، ملکی، آقاجانی، صدف و شایان دارای مجوز می‌باشند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند ادامه داد: مابقی قالیشویی‌ها مجوز ندارند و در صورت بروز هرگونه اتفاق برای فرش‌ها ما مسئولیتی در قبال آن و شکایات نداریم؛ زیرا قالیشویی در محدوده ما نیست و از ما مجوز اخذ نکرده است.

هاشمی گفت: نرخ شستشوی قالی را به سبب اینکه در وضعیت مناسبی از حیث اقتصادی قرار نداریم چندان افزایش نداده‌ایم که هم‌اکنون متری هفت هزار تومان شستشو داده می‌شود؛ البته در تهران قیمت‌ها بسیار بیشتر از این رقم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصوب شده است که قالی‌های ماشینی معمولی متری هفت هزار تومان شستشو شود، مگر اینکه قالی‌ها خاص باشند؛ این قالی‌ها شامل قالی‌های ابریشم، بلژیکی و قالی‌های دارای لک‌های خارج از معمول هستند و نرخ شستشوی قالی‌های دستبافت نیز متری هشت هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند تأکید کرد: توصیه می‌شود شهروندان حتماً قالی‌های خود را به قالیشویی‌های مجوزدار بدهند که در حال حاضر 9 واحد صنفی قالیشویی شهرستان دماوند دارای مجوز هستند که به آنها اشاره شده است.

هاشمی تصریح کرد: اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند شامل تمام واحدهای صنفی پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، خرازی، کیف و کفش و پارچه، پرده دوزی‌ها، خیاطی‌ها، قالی فروشان، قالیشوییان، خشکشویی‌ها و … است.

وی گفت: مجموعاً در این اتحادیه 580 عضو رسماً مجوز فعالیت دارند و پرونده حدود 100 عضو دیگر در دست اقدام برای ساماندهی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا