برپایی نمایشگاه نقاشی تکنیک پاستل در دماوند

نمایشگاه نقاشی با استفاده از تکینک پاستل در مجتمع فرهنگی هنری کوثر دماوند برپا شد.

81048363-5506540

به گزارش تارود، زهرا مشهدی، هنرمند خالق آثار این نمایشگاه امروز  بیان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، آشنایی بیشتر هنرمندان و هنردوستان با نقاشی تکنیک پاستل است.

وی استقبال از نمایشگاه خود را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه تکنیک پاستل آن چنان که باید در شهرستان دماوند شناخته شده نیست، اما با استقبال خوبی مواجه شدیم.

مشهدی که خود مدیر یک آموزشگاه نقاشی در دماوند است، ادامه داد: در دو روز اول برپایی نمایشگاه، تعداد زیادی از هنرمندان و هنردوستان برای یادگیری این تکنیک نقاشی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص تکنیک پاستل اظهار داشت: پاستل چیزی شبیه به کچ‌های رنگی در کلاس‌ها درسی و اگر به صورت روغنی باشد بیشتر شبیه مداد شمعی است.

این هنرمند و مربی نقاشی تصریح کرد: خود من نیز مدتی قبل به این سبک نقاشی علاقه مند شدم و دوره تخصصی آن را در تابستان سال جاری نزد استاد شایسته سهیلی در تهران گذراندم.

وی ادامه داد: در صدد برپایی دوره‌های آموزشی این رشته در دماوند نیز هستم؛ اما با توجه به عدم آشنایی هنرمندان با این تکنیک، تصمیم گرفتم در ابتدا نمایشگاهی از آثار خود برپا کنم تا آشنایی لازم با این رشته میان دوستداران نقاشی به وجود آید.

مشهدی موضوعات آثار خود در این نمایشگاه را پرتره، طبیعت جان‌دار و بی‌جان، گل و میوه و اجتماعی خواند و گفت: بهترین اثر این نمایشگاه از نظر خودم، پرتره سردار شهید کربلایی مهدی از سرداران شهدای شهرستان دماوند است که ارادت خاصی به این شهید گرانقدر دارم.

وی بیان داشت: همچنین چهره دیگری از یک رزمنده بسیجی نوجوان در این نمایشگاه وجود دارد که بیشتر با هدف مقایسه بین غیرت و میهن‌پرستی نوجوانان آن دوران و نوجوانان امروزی این اثر را ترسیم و به نمایش درآورده‌ام.

هنرمند و نقاش دماوندی تصریح کرد: همچنین از بنیاد شهید و بیناد حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان دماوند دعوت کرده‌ام تا ضمن بازدید از این نمایشگاه، در خصوص علاقه‌مندی و اعلام آمادگی‌ام برای نقاشی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت تبادل نظر داشته باشم.

گفتنی است؛ این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی زهرا مشهدی و وی که مربی تکنیک‌های مختلف نقاشی بوده، پیش از این چندین نمایشگاه نقاشی از آثار هنرجویان خود در گالری کوثر برپا کرده است.

نمایشگاه «رد پای قلم» آخرین نمایشگاه نقاشی وی از آثار هنرجویانش بود که در آن 22 اثر با سبک رئال و با تکنیک‏‌های رنگ روغن، مدادرنگی، نقاشی برجسته و سیاه‌قلم به نمایش گذاشته شده بود.

این هنرمند و مربی نقاشی 10 سال است که به طور ویژه به آموزش نقاشی مشغول است و هنرجویان نقاشی از سن هشت سال به بالا را می‏‌پذیرد.‌

نمایشگاه نقاشی تکنیک پاستل در گالری کوثر دماوند برپا شده است و تا روز پنجشنبه، یکم بهمن ماه دایر است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا