نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان سوم شعبان دماوند انجام شد

نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان سوم شعبان دماوند انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، پس از پیگیری‌های مستمر اولین جراحی لاپاراسکوپ توسط استاد خلج یکی از پیشکسوتان جراحی لاپاراسکوپ کشور که شاگردان بسیار زیادی دراین رشته تربیت کرده‌اند در بیمارستان سوم شعبان دماوند با نتیجه مطلوب انجام شد.

مسلمی‌فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان در این باره اظهار کرد: جراحی لاپاراسکوپ یکی از شیوه‌های بسیار پیشرفته جراحی است که بدون شکافتن محل عمل تیم جراحی می‌تواند از طریق حفره بسیار کوچکی به محل ضایعه دسترسی پیدا کند و عمل لازم را انجام دهد.

وی افزود: خیلی از مردم این شیوه را به اشتباه جراحی لیزری نام گذاشته اند که اشتباه است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های این نوع جراحی و لوازم مصرفی مورد نیاز و اینکه در طرح تحول سلامت نمی‌تواند قرار بگیرد پس از انتخاب بیمار نسبت به شیوه عمل، هزینه‌های مربوط به این شیوه جراحی را جداگانه محاسبه نماییم.

مسلمی‌فرد ادامه داد: البته در تلاش هستیم که در خصوص پرداخت توسط بیمه به نتیجه مطلوب مردم برسیم.

این مقام مسئول شیوه جراحی با لاپارسکوپ را تشخیصی ودرمانی عنوان کرد و راه اندازی آن‌را در بیمارستان سوم شعبان دماوند به‌ویژه در ماه ذی‌الحجه و در آستانه عید غدیر بسیار ارزشمند دانست.

مسلمی‌فرد بیان کرد: مدت درمان ومدت بستری و عوارض پس از عمل در لاپاراسکوپی بسیار کمتر از شیوه رایج جراحی است.

وی در پایان از استاد خلج به‌عنوان محور اصلی این اتفاق مبارک و دکتر محمد باقر رضایی از معتمدین شهر دماوند که پیگیر، حامی و تسهیل‌گر آن بودند، به‌طور ویژه قدردانی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا