نجات ۱۵ گردشگر آلمانی‌ مفقود شده در ارتفاعات دماوند

93186_460۱۵ گردشگر آلمانی که در ارتفاعات دماوند مفقود شده بودند با تلاش نیروهای هلال احمر آمل پیدا شدند.
به گزارش تارود، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، گفت: هر ۱۵ گردشگر آلمانی و سه راهنما وراننده ایرانی که روز دوشنبه در راه صعود به ارتفاعات قله دماوند گرفتار برف وکولاک شدید شده بودند، با تلاش سه گروه امدادی جمعیت هلال احمر آمل نجات یافتند.

جمشید نیکزاد افزود: این تعداد گردشگر آلمانی به همراه دو راهنما و راننده ایرانی روز دوشنبه در قالب تور آسمان گشت از تهران به قصد صعود زمستانه قله دماوند در عصر دوشنبه وارد روستای ییلاقی آبگرم و شهر رینه لاریجان آمل شده بودند.

وی افزود: غروب دوشنبه براساس اطلاع به مرکز پیام هلال احمرآمل، مفقود شدن اعضای این گروه توسط لیدرهای ایرانی گزارش ودرخواست کمک کردند که پس از دریافت پیام دو اکیپ امدادی جمعیت هلال احمر آمل با تجهیزات کامل امدادرسانی از پایگاه های جاده ای گزنک و پلور به ارتفاعات قله دماوند اعزام شدند.

نیکزاد اضافه کرد: به علت سردی هوا همراه با بارش برف و تاریکی شب، کار امداد وشناسایی را کمی مشکل بود اما تلاش های زیاد تیم های امدادی جمعیت هلال احمر آمل پس از حدود ۸ ساعت ، اعضای این تورگردشگری با سلامت کامل پیدا شدند.

وی ادامه داد: در زمانی که اعضای این گروه وارد شهر رینه لاریجان آمل شده بودند، متاسفانه هیچ اطلاعی به مسئولان بخش ویا دفتر کوهنوری منطقه داده نشد وبه صورت اختیاری اقدام به صعود کردند که این مشکل برای آنها پیش آمد.

این گروه شامل ۹ زن و ۶ مرد در قالب گردشگر از کشور آلمان به همراه دو نفر از راهنما و راننده و یک فرد بومی منطقه روز دوشنبه از شهر رینه لاریجان آمل قصد صعود به قله دماوند را داشتند که به علت شرایط بد هوایی مسیراصلی صعود به قله را گم کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا