رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس:

فعالیت 220 نانوایی دولتی و آزادپز در دماوند/ ماهانه 1667 تن آرد در دماوند توزیع می‌شود/ توزیع ماهانه 50 تن آرد خام به روستاهای فاقد نانوایی در دماوند

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس از فعالیت 220 نانوایی دولتی و آزادپز در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: ماهانه 1667 تن آرد در نانوایی‌های سطح شهرستان دماوند توزیع می‌شود.

اکبر دبیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: به طور کلی حدود 140 نانوایی دولتی و حدود 80 نانوایی آزادپز دارای مجوز در شهرستان دماوند وجود دارد.

وی افزود: از مجموع 140 نانوایی دولتی، ماهانه 1223 تن آرد دولتی سهمیه داده می‌شود و نانوایان برای دریافت این سهمیه در سامانه بانک سپید سپه ثبت نام می‌کنند که مختص سهمیه آردهای دولتی و آزاد است.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس ادامه داد: برای 80 نانوایی آزادپز نیز 394 تن آرد آزاد داده می‌شود و برخی تصور می‌کنند که چون این نانوایی‌ها آزادپز هستند آرد موردنیازشان نیز آزاد است، اما آرد این واحدها نیمه دولتی است.

*سهمیه آرد 11 نانوایی فانتزی پز در شهرستان دماوند نیز 66 تن است/ 80 روستا به دلیل کوچک بودن و مقرون به صرفه نبودن در دماوند، فاقد نانوایی هستند

دبیری عنوان کرد: سهمیه آرد 11 نانوایی فانتزی پز در شهرستان دماوند نیز 66 تن است؛ همچنین ماهانه 50 تن آرد خام روستایی به روستاهای فاقد نانوایی داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان دماوند حدود 170 روستا وجود دارد که حدود 80 روستا به دلیل کوچک بودن و مقرون به صرفه نبودن، فاقد نانوایی هستند، بنابراین به نماینده شوراهای روستاها سهمیه آرد روستایی داده می‌شود تا هر خانواده در خانه‌اش نان موردنیاز را بپزد.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس با اشاره به میزان آرد سهمیه‌ای گفت: در مجموع دولت ماهانه 1667 تن آرد در سطح شهرستان دماوند توزیع می‌کند.

دبیری تصریح کرد: آرد دولتی شهرستان دماوند فقط توسط کارخانه آرد مروارید دماوند تهیه می‌شود، آرد آزادپزها را می‌توان از این کارخانه یا کارخانه‌های دیگر در تهران خرید.

*در حال حاضر کیفیت آرد خوب است/ برخی از نانوایان وظیفه خود در ارائه نان با کیفیت انجام نمی‌دهند

وی در رابطه با کیفیت نان و آرد گفت: در حال حاضر کیفیت آرد خوب است، اما متأسفانه برخی از نانوایان آن طور که باید وظیفه خود را انجام نمی‌دهند.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس افزود: نانوا باید ساعت 6 صبح نان آماده داشته باشد اما برخی نانوایان ساعت 6 از خواب بیدار می‌شوند و سعی می‌کنند در عرض نیم ساعت نان را آماده کنند که این امر شدنی نیست زیرا معمولاً خمیر باید دو ساعت بماند تا عمل بیاید؛ بی‌توجهی به این موضوع باعث کاهش کیفیت نان می‌شود.

وی عنوان کرد: علت بی کیفیتی گندم سال گذشته این بود که گندم به اتمام رسیده بود، بهترین گندم مربوط به گلستان، گرگان، فارس و خوزستان است که دولت با صرف هزینه آنها را به تهران آورده و با دیگر آردهای اطراف تهران مخلوط و در استان تهران توزیع می‌کند.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس گفت: معمولاً در پایان هر سال حدود 10 تا 15 روز کیفیت آرد کاهش می‌یابد و نانوایان از بی‌کیفیتی آرد شکایت می‌کنند، اما دولت سریعاً اقدام می‌کند و گندم جدید وارد می‌کند.

*1593 تن آرد در شهرستان پردیس توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه در شهرستان پردیس نیز 1223 تن آرد دولتی و حدود 370 تن آرد برای نانوایی‌های آزادپز توزیع می‌شود، گفت: در شهرستان پردیس تقریباً نانوایی‌ها و آرد با شهرستان دماوند یکی است اما دماوند به دلیل اینکه روستانشین زیاد دارد، سهمیه 50 تن آرد خام را نیز دارد که در پردیس این سهمیه وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا