شهردار دماوند خبر داد؛

اعتبار یک میلیاردی برای روشنایی میدان قدس تا میدان 17 شهریور شهر دماوند/ طراحی مسیر دوچرخه سواری به طول 12 کیلومتر در خیابان یادگار امام شهرک محک گیلاوند/ تخلفات کارمندی به کمیته انضباطی شهرداری دماوند ارجاع می‌شود

شهردار دماوند با اشاره به اعتبار یک میلیاردی برای روشنایی میدان قدس تا میدان 17 شهریور، گفت: طراحی مکان دوچرخه سواری به طول 12 کیلومتر در خیابان یادگار امام شهرک محک گیلاوند در حال انجام است.

عباس صفری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بودجه 80 میلیاردی تقریباً در اواسط بهمن‌ماه محقق شد و طی مدت یک ماه ونیم اضافه درآمدی داشتیم و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام را از شورا مجوز گرفتیم تا به مرحله اتمام برسد که رقم مربوطه حدود 10 میلیارد بود.

وی افزود: همیشه در تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به‌عنوان اولویت بودیم، توسعه شبکه معابر از موضوعات مهمی بود که در تلاش برای اتمام آنها بودیم.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: بلوار بعثت تقریباً در پایان کار است و عملیات خاکی بلوار شورا به اتمام رسیده، روشنایی شبکه معابر نیز به اتمام رسیده است و به‌زودی روشن می‌شوند.

*اعتبار 1 میلیارد و 800 میلیون تومان برای حوزه روشنایی میدان قدس تا میدان 17 شهریور و خیابان فرهنگ

صفری تصریح کرد: میزان خرید از شرکت برای حوزه روشنایی که شامل میدان قدس به میدان 17 شهریور نیز بود نزدیک به یک میلیارد شد و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، اعتبار آن با خیابان فرهنگ نزدیک به 800 میلیون تومان شد که همراه با شورا تأمین شد.

وی ادامه داد: پروژه‌های فضای سبز و کشتارگاه، از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام بودند، پساب کشتارگاه تخلیه بهداشتی مناسبی نداشت که با استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب تبدیل به آب کشاورزی می‌شود.

شهردار دماوند بیان کرد: این پروژه از جمله اقدامات ماندگار محیط زیستی است و روزانه حدود 210 مترمکعب آب تأمین می‌کند و اعتبار آن نزدیک به دو میلیارد بود، امید است در اردیبهشت 98 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

صفری ادامه داد: سردر چشمه اعلا ساخته شد که به‌عنوان یک هویت شهری خوب محسوب می‌شود و حدود 600 میلیون تومان اعتبار برای آن از شورا مجوز گرفته شد.

*طراحی مسیر دوچرخه سواری به طول 12 کیلومتر در خیابان یادگار امام شهرک محک گیلاوند

وی تصریح کرد: یک مسیر دوچرخه‌سواری در حال طراحی است که از خیابان یادگار امام شروع می‌شود و حدود 12 کیلومتر طول دارد، این فضا امکان گردشگری را نیز فراهم می‌کند که اعتبار آن توأم با پروژه یادگار امام است.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: از موضوعات دیگر پل ورودی شهر است که در سال جدید اعتبار آن در نظر گرفته می‌شود، برای درختکاری ورودی‌ها و خروجی‌های شهر نیز اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

صفری تأکید کرد: اکیپ‌ها برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز فعال شده‌اند، با توجه به ارزش افزوده‌ای که ملک‌ها پیدا کرده‌اند و حسب اتفاقات در کشور هجمه‌ای در زمینه خرید آپارتمان و رونق ساخت‌وساز ایجادشده که به تبع آن حتماً ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز صورت می‌گیرد.

وی گفت: پسماندها و نخاله‌های گندک تبدیل به استاندارهای محیط زیستی شدند؛ همچنین رسیدگی به سگ‌های ولگرد و دیوارچینی از دیگر پروژه‌ها هستند، ماهانه نزدیک به 300 تا 400 قلاده سگ جمع‌آوری می‌کنیم و در تلاش هستیم این مکان راه‌اندازی شود.

شهردار دماوند بیان کرد: تصاویری از خیابان پیام ارسال شده بود که ریشه‌های درختان از املاک شخصی بیرون زده بود برای این کار جدول‌کشی و اقدامات لازم بدون قطع درختان انجام شد. در تلاش هستیم میزان قطع‌شدگی درختان براثر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را جبران کنیم.

صفری تصریح کرد: مرکز صخره‌نوردی زمین اداره ورزش و جوانان بود و به لحاظ توسعه فضای ورزشی برای این مهم اعتبار در نظر گرفته شد.

*ساخت‌وساز در شبلی قانونی نشده و خارج از محدوده خدماتی شهر است

وی گفت: ساخت‌وساز در شبلی قانونی نشده و خارج از محدوده خدماتی شهر است و مجوز ساخت‌وساز ندارد زیرا ملک دولت است، تمام تلاش ما برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه است.

شهردار دماوند ادامه داد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند تصمیم بگیرد این ملک که 50 هکتار مساحت دارد متعلق به دولت است، جلوگیری از ساخت‌وساز سخت شده اما دولت نباید اجازه دهد که تصرف شود. این منطقه به یک منطقه آلوده تبدیل‌شده است.

*تخلفات کارمندی به کمیته انضباطی شهرداری دماوند ارجاع می‌شود

صفری خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی شکل‌گرفته و تخلفات کارمندی را در مراحل بعدی به این کمیته ارجاع می‌دهیم، اگر حقی از کسی ضایع‌شده باشد از حقوقش کم می‌شود و حق ارباب‌رجوع را باز می‌گردانیم.

وی گفت: سعی می‌کنیم تا جای ممکن دست عوامل خلاف‌کار و به ویژه بنگاه‌داران متخلف و واسطه گران را محدود کرده و سالم‌سازی کنیم. در چند مورد با آنها برخورد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا