موضع‌گیری تند بخشدار مرکزی دماوند در پی اظهارات مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران

بخشدار مرکزی دماوند در پی اظهارات مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران موضع‌گیری داشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری، بخشدار مرکزی دماوند در جلسه بررسی موضوعات مربوط به حوزه آبخیزداری شهرستان دماوند که با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد در اعتراض به اظهارات مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران مبنی بر عدم وجود مشکل در این حوزه با تاکید بر اینکه نباید به مردم آدرس غلط داده شود، اظهار داشت: اظهارات این مقام مسئول واقع نگرانه نبوده و مشکلات متعددی در شهرستان وجود دارد.

وی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند هیچگونه امکاناتی به منظور مقابله با تصرفات اراضی ملی نداشته و همواره وظیفه ذاتی این نهاد توسط بخشداران، شهرداران و دهیاران انجام می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: مسئولان این نهاد باید به هر اندازه که نسبت به موقعیت استراژیک شهرستان دماوند اهمیت می‌دهند به همان میزان نیز عمل‌گرا باشند.

بخشداری مرکزی دماوند با تاکید بر اینکه رویه و عملکرد سازمانی منابع طبیعی و آبخیزداری را با آسیب‌های جدی و متعددی مواجه خواهد ساخت، تصریح کرد: این نهاد باید در عملکرد سازمانی خود تجدید نظر کرده و با جدیت بیشتری ادامه دهد؛ همچنین به منظور جلوگیری از تصرفات اراضی ملی امکانات لازم را به شهرستان دماوند اختصاص دهد.

بخشداری مرکزی دماوند با تاکید بر اینکه این نهاد بر محدوده فعالیت معادن باید نظارت دقیقی داشته باشد، خاطرنشان کرد: عدم نظارت صحیح این نهاد سبب سوء استفاده برخی معادن و بهره‌برداری بیش از حد محدوده قانونی و مورد اعتراض روستاییان منطقه شده است.

حیدری اضافه کرد: باید تلاش‌های لازم صورت گیرد تا اختلافات مرزی در مراتع بین روستایی با تعیین دقیق مرزها از بین برود.

وی گفت: انتظارات از عملکرد مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از وضع موجود بوده و رفع اساسی مشکلات شهرستان منوط به عزم جدی این نهاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا