امام جمعه شهرستان دماوند:

امامزاده‌های واجب التعظیم شهرستان دماوند نیازمند مرمت و نگهداری می‌باشد/ مسجد جامع دماوند ظرفیت راه‌اندازی موزه‌ آثار و مفاخر فرهنگی را دارد

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه امامزاده‌های واجب التعظیم این شهرستان نیازمند مرمت و نگهداری می‌باشد، گفت: مسجد جامع دماوند ظرفیت راه‌اندازی موزه‌ آثار و مفاخر فرهنگی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام و السملمین کاظم فتاح دماوندی در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند با حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: پیوند ایرانی اسلامی در شهرستان دماوند مشهود است و امامزاده‌های واجب التعظیمی وجود دارد که نیاز به مرمت و نگهداری دارند.

وی افزود: در این شهرستان همچنین مساجدی با قدمت زیاد مثل مسجد جامع دماوند با هزار سال قدمت مناره و شبستان قدیمی وجود دارد که بخش‌هایی از آن نیاز به تعمیرات اساسی دارد و قسمتی از آن می‌تواند به موزه‌ای برای نگهداری آثار و مفاخر فرهنگی منطقه تبدیل شود.

امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: برای مشخص کردن 30 نقطه گردشگری شهری و 60 نقطه گردشگری روستایی باید زمانبندی‌های کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلند مدت داشته باشیم.

فتاح دماوندی گفت: در شهرهای کیلان، آبسرد،‌ رودهن،‌ آبعلی و دماوند نقاطی هست که نیاز به توجه دارند،‌ اما جمعیتی که با آنها سر و کار داریم بسیاری از سرمایه‌گذاران هستند که حاضرند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

*شهرستان دماوند به عنوان گوشواره فرهنگی و مذهبی پایتخت محسوب می‌شود

وی بیان کرد: شهرستان دماوند به عنوان گوشواره فرهنگی و مذهبی پایتخت با فاصله‌ای نزدیک به آن این استعداد را دارد که پذیرای مردم از دور و نزدیک باشد تا از آب و هوا و فضای خوب آن بهره ببرند.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: در فاصله شعاع کمتر از 120 کیلومتری استان تهران قرار داریم و بسیاری از کارخانجات در دماوند به دلیل این مسافت اجازه فعالیت ندارند زیرا ممکن است محیط زیست را آلوده کنند.

فتاح دماوندی تصریح کرد: حال که در بخش صنعتی اجازه فعالیت نداریم خوب است که در بخش گردشگری و فرهنگی این شهرستان دماوند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا