معدوم‌سازی بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد از ۳۵۰ مرکز عرضه در دماوند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس گفت: بیش از ۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در ۳۵۰ مرکز عرضه مواد غذایی در 6 ماهه نخست امسال معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیدعلی امامی با اشاره به طرح نظارت و بازدید از مراکز عرضه گوشت و مرغ طی شش ماهه نخست سال، اظهار داشت: اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس در راستای نظارت از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، شرکت‌های بسته‌بندی و رستوران‌ها تعداد یک هزار و ۹۲۸ مورد بازدید انجام داده که از این تعداد دو هزار ۱۹۵ کیلوگرم مواد فاقد بهداشتی از چرخه انسانی حذف و معدوم شد.

وی ادامه داد: مطابق منابع علمی هر صد گرم ماده غذایی آلوده توانایی ایجاد بیماری‌های حاد گوارشی در یک فرد بالغ را دارد.

امامی بابیان اینکه در این مدت ۱۱ مورد پرونده تخلف تشکیل که ۹ مورد به دادگاه معرفی و حکم قضایی اخذ نموده و دو مورد نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، گفت: در بخش کنترل بیماری، انگل‌های خارجی و مبارزه با بیماری های دامی بالغ بر ۱۶ هزار رأس گوسفند و بیش از ۷۰۰ رأس گاو سم پاشی شدند.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: ۵۵ هزار مترمربع از فضای نگهداری دام به دلیل مبارزه با انگل‌های خارجی و کنه که عامل اصلی انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (سی سی اچ اف) است، سم پاشی شد.

امامی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با بیماری‌های دامی، خاطرنشان کرد: در ماه‌های تیر و مرداد، طرح واکسیناسیون یکپارچه و رایگان عشایر منطقه لار نیز انجام شد.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۸۸ هزار و ۷۴۵ نوبت سر واکسیناسیون بز و گوسفند علیه بیماری‌های مختلف آبله، شاربون، تب مالت، تب برفکی و پی پی آر صورت گرفت و همین‌طور ۶۵۰ قلاده سگ در مقابل بیماری هاری به صورت رایگان برای عشایر منطقه لار نیز واکسینه شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا