رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند:

مهارت آموزی 228 نفر با اجرای طرح محیط کار واقعی در دماوند/ آمار بیکاران در اداره کار دماوند با آمار شهرستانی مغایرت دارد

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند از مهارت آموزی 228 نفر با اجرای طرح محیط کار واقعی در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار بیکاران در اداره کار دماوند با آمار شهرستانی مغایرت دارد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سید مجتبی هاشمی در نشست کارگروه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دماوند اظهار داشت: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان که در حال انجام است، کارآموزی در محیط واقعی انجام می‌شود که علاوه بر فارغ التحصیلان، عموم افرادی که نیاز به مهارت دارند را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: تاکنون 62 دوره آموزشی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سطح شهرستان تعریف شده است، حدود 228 نفر آموزش دیده‌اند که برخی از آنها منجر به اخذ آزمون صدور گواهینامه شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند گفت: در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی با توجه به مراجعین اطلاعرسانی شده و آموزش‌ها ارائه است، امسال به علت شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، دسترسی کمتر بوده و آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شده است.

هاشمی ادامه داد: افرادی که به دنبال ایجاد شغل هستند به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند که در ادامه نیاز به تسهیلات دارند، اما وقتی اعتبارات انگشت شمار باشد طبیعتا نمی‌توانیم در مشاغل خانگی و صدور مجوز اقدامی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم در ارائه تسهیلات به افراد کمک کنیم، ‌طبیعتا مجوزهای صادر شده نیز برای آنها ارزشی نخواهد داشت.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند بیان کرد: لزومی ندارد که برای سازمان فنی و حرفه ای تعهد در نظر بگیریم، این مرکز آموزشی است نه صحنه رقابت برای ثبت کد ملی افراد؛ بنابراین نیاز است برخی از دستگاه‌ها که می‌توانند کمک حال سایر دستگاه‌ها باشند از سهمیه اشتغال معاف شوند و این سهمیه برای دستگاه‌هایی که تسهیلات می‌دهند در نظر گرفته شود.

هاشمی گفت: مدرک فنی و حرفه‌ای در بسیاری از مواقع برای اخذ تسهیلات مورد نیاز است، می‌توانیم با ارائه مهارت و مجوز صنعت و معدن و تسهیلات بانکی در ایجاد اشتغال به یکدیگر کمک کنیم تا شاهد نابسامانی در این زمینه نباشیم.

*براساس ظرفیت شهرستان دماوند تعهد اشتغال در نظر بگیریم

وی عنوان کرد: همچنین ضرورت دارد که براساس ظرفیت شهرستان دماوند تعهد اشتغال در نظر بگیریم، گاهی آمار بیکاران در اداره کار با آمار شهرستانی مغایرت دارد که باید این مشکلات رفع شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند افزود: در سامانه رصد 113 درصد تعهدات انجام شده است.

هاشمی ادامه داد: در خصوص مشوق و معافیت مالیاتی که بیشتر به صنایع و صنوف مرتبط است نیز مراکزی که برای آموزش و ارتقای مهارت پرسنل اقدام می‌کنند میتوانند تا 10 درصد از عوارض بند الف ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به استرداد هزینه ها درخواست تهاتر کنند.

وی تصریح کرد: ماده 110 قانون کار واحدهای صنعتی را نسبت به ایجاد مراکز آموزشی و همکاری با فنی و حرفه‌ای مکلف کرده است و در نظر داریم این مراکز را فعال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا