معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند:

مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان دماوند محل امنی برای آسیب‌های موادمخدر/ جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان در مرز مشترک دماوند و پردیس مدنظر قرار دهد

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان دماوند محل امنی برای آسیب‌های موادمخدر است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، تاکنون اقدامات موثر سلبی توسط نیروی انتظامی و ایجابی به ویژه اقدامات فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین استفاده از فضای مجازی در شهرستان انجام شد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه های غیررسمی، انواع آسیب‌ها به ویژه مواد مخدر بیشتر مشاهده می‌شود و مهم‌ترین علت در این راستا، مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: برخی افراد به دنبال سوء استفاده و منافع شخصی خود هستند و معمولاً مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی را هدف قرار می دهند.

جهانشاهی ادامه داد: همه دستگاه‌ها اولویت اقدامات خود در راستای پیشگیری از مبارزه با مواد مخدر را در مناطق حاشیه‌ای قرار داده و به سمت اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ‌سازی و آموزش پیش روند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، باید نگاه‌ها به اقدامات و انجام فعالیت‌های موثر در این مناطق بیشتر شود که این امر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: نیروی انتظامی طرح‌های ویژه خود اعم از جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان را در رودهن به ویژه در مرز مشترک شهرستان دماوند و پردیس مدنظر قرار دهد.

جهانشاهی گفت: با توجه به استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی در خصوص آموزش مدارس، ممکن است آسیب‌ها در این زمینه بیشتر باشد، از این رو باید خانواده‌ها نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا