رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند:

ممنوعیت خرید و فروش حیات وحش و گونه‌های در معرض انقراض در آستانه سال نو/ گونه‌های جانوری در معرض انقراض را به سفره‌های هفت سین نکشانیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند از ممنوعیت هرگونه خرید و فروش حیات وحش و گونه‌های در معرض انقراض در آستانه سال نو خبر داد.

محمد فریدی گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: چند سالی است که ما بر سر بعضی از سفره‌های هفت سین جانوران زنده‌ی را می‌بینیم که از گونه‌های در معرض انقراض نیز می‌باشند. در حالی که در آیین و سنت نوروزی ما تنها موجود زنده‌ی سفره‌ی هفت سین ماهی قرمز بوده و این مسئله نه تنها برخلاف سنت و آیین نوروزی ما می‌باشد بلکه به از بین رفتن تدریجی این گونه از جانوران منجر می‌شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که خرید و فروش انواع آبزیان، مارماهی، لاک‌پشت و سمندر لرستان بدون مجوز و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و با فروشنده و خریدار برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش عرضه و خرید و فروش این گونه‌های جانوری گشت و کنترل و پایش میادین و مراکز خرید و فروش در محدوده شهرستان و مناطق تحت مدیریت افزایش خواهد یافت که در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهد شد. همچنین از مردم در خواست داریم در صورت مشاهده، این موارد را به محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا